نماینده شهرستان مُهر در شورای اسلامی فارس هشدار داد ،۷۰ درصد از از درآمد سالانه‌ ۱۵ هزار میلیارد تومانی پالایشگاه گاز پارسیان مُهر در حال انتقال به بوشهر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا عبدالرسول حسینی‌المدنی با یادآوری اینکه در سال ۸۸ استحصال یک خط اتان از پالایشگاه گاز پارسیان مُهر و انتقال آن به جهرم، فیروزآباد، استهبان، داراب و… به عنوان خوراک پالایشگاه‌ها تصویب شده بود، گفت: برای این منظور ۶۷۰ میلیون دلار از محل سهمیه صندوق توسعه ملی استان فارس اختصاص یافت اما متأسفانه سال ۹۳ این طرح به شرکتی متعلق به ستاد اجرایی واگذار و روند آن به کلی دچار تغییر شد.

به گفته نماینده شهرستان مُهر در شورای اسلامی استان فارس  ۷۰ درصد اشتغال و ارزش افزوده‌ چشمگیر پالایشگاه گاز پارسیان مُهر، در حال انتقال به استان بوشهر است.

وی اضافه کرد: پس از این واگذاری روند کار به گونه‌ای طراحی شده که هم‌اکنون ۷۰ درصد از این خط در حال انتقال به استان بوشهر است در حالی‌که این امتیاز با تلاش زیاد برای فارس گرفته شده بود.

نماینده مُهر در شورای اسلامی استان فارس تصریح کرد: با این اقدام، در واقع هم اشتغال و هم ارزش افزوده‌ ۷۰ درصدی این پالایشگاه به راحتی در حال واگذاری به بوشهر است. به طور دقیق‌تر سالانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار صرفاً از محل فروش یک خط از مجموع هفت خط پالایشگاه حاصل می‌شود که با رویه‌ جدید از استان خارج می‌شود.

حسینی‌المدنی با بیان اینکه هزینه‌های این طرح را فارس می‌پردازد و نباید به استان‌های دیگر سرازیر شود، تصریح کرد: اعتبار تحقق یافته برای این طرح یعنی ۶۷۰ میلیون دلار در واقع از سهم استان فارس کم شده بود؛ ضمن اینکه احداث خط انتقال به استان بوشهر فضایی در حدود ۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان فارس را ضایع می‌کند.

این عضو شورای اسلامی استان فارس این موضوع را مسئله‌ای استانی توصیف و تأکید کرد نباید گمان کنیم موضوع پالایشگاه پارسیان صرفاً به شهرستان مُهر محدود می‌شود.

حسینی‌المدنی در پایان با تأکید بر اینکه دغدغه‌ نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی فارس اشتغال جوانان شهرستان‌های فارس است، خاطرنشان کرد: ما در شهرستان مهر تلاش زیادی برای جلوگیری از این واگذاری کرده‌ایم اما متأسفانه این موضوع در حال حاضر از حوزه اختیارات شهرستان خارج شده و مسئولان استانی می‌بایست این موضوع بسیار مهم را که مورد غفلت قرار گرفته، پیگیری کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.