علی مصاحب ‌فرد، یکشنبه در جلسه‌ در ستاد شهرستانی بازآفرینی پایدار شهری جهرم افزود: این شهرستان مقام اول را در ستاد بازآفرینی استان فارس دارد و یکی از فعال ‌ترین شهرستان‌ها در این زمینه است.
وی بیان کرد: ستاد بازآفرینی با حفظ هویت بافت قدیم مناطق، در زمینه بازآفرینی تلاش می ‌کند و می کوشد علاوه بر مرمت و بازسازی، خاطرات مردم را در آن بافت‌ها حفظ کند.
مصاحب‌ فرد با بیان اینکه ستاد بازآفرینی استان فارس در مقابل مصوبه‌ ها و تأمین اعتبارات، ارائه‌ طرح می‌خواهد گفت: شهرستان‌ها باید با معرفی محلات و مکان‌هایی که نیاز به بازآفرینی دارند در جذب اعتبارات استانی و اجرای طرح‌ها بکوشند.
مسئول ستاد بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی فارس نیز گفت: تلاش ستاد بازآفرینی این است که در هر شهر از استان محلاتی را که نسبت به محلات دیگر آن شهر از سطح پایین‌تری برخوردار است شناسایی کند و به سطح متوسط شهری برساند.
عباسی افزود: در قالب برنامه اقدام جامع مشترک هر دستگاه اجرایی در حوزه خود علاوه برشناسایی این محلات و برآورد هزینه، موظف است 30درصد از درآمد دستگاه مربوط را در حوزه‌ بازآفرینی هزینه کند و مابقی هزینه را ستاد بازآفرینی استان پرداخت خواهد کرد.
معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه جهرم هم با اشاره به اینکه در شهرستان جهرم 170 هکتار بافت فرسوده برای بازآفرینی مصوب شده است گفت: با پیگیری مسئولان ارشد شهرستان و حمایت استاندار فارس، 530 هکتار نیز به عنوان سکونت‌گاه غیررسمی در 9 منطقه این شهرستان به تصویب ستاد بازآفرینی شهرستان و استان رسیده که ظرفیت خوبی برای احیا و بازآفرینی محلات کم ‌برخوردار، حاشیه‌ی شهر و نقاط حادثه‌خیز است.
علیرضا صحراییان گفت: باید روند بازآفرینی بافت‌های فرسوده و راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری طی یک ماه آینده در محلاتِ هدفی که نیاز به بازآفرینی دارند پیگیری شود.
وی افزود: در طرح های ستاد بازآفرینی چهار و نیم میلیارد تومان اعتبارات سهم طرح‌های عمرانی شهرداری جهرم است که در بودجه‌ سال 97 در نظر گرفته شده است.
در این جلسه فرماندار ویژه جهرم پنج هزار متر مربع زمین به ارزش بیش از پنج میلیارد تومان را در بافت فرسوده محله مصلای این شهرستان برای ساخت مجتمع فرهنگی در اختیار اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم قرار داد و مقرر شد ستاد بازآفرینی استان آن را تجهیز کند.
علاوه بر مرمت و بازسازی بازار تاریخی جهرم، مجتمع فرهنگی 750 مترمربعی محله دشتاب و ساخت سالن‌های ورزشی در قالب ستاد بازآفرینی در جهرم در حال اجراست.
جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
ف ت / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.