مسعود علیاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای ناقص این قانون در سال های گذشته ضرر و زیان زیادی به منابع سازمان وارد کرده است بطوری که در این استان تا اسفند سال گذشته حدود 6 هزار و 363 نفر با استفاده از این تسهیلات بازنشسته شده اند.
این مسئول ادامه داد: این موضوع به معنای محروم شدن زودرس، سازمان بیمه گر از منابع حاصل از بیمه پردازی این افراد و اضافه شدن آنان به افراد استفاده کننده از منابع شکننده موجود است.
وی اضافه کرد: نکته دیگری که در اجرای این قانون مورد غفلت واقع شده این است که قانون تاکید زیادی بر بهسازی شرایط محیطی کارگاه ها و حذف عوامل زیان آور چنین محیط هایی دارد.
علیاری افزود: مناسفانه می توان گفت که در این زمینه کار چندانی انجام نگرفته و تنها بر بازنشستگی زودرس افراد متمرکز شده و اداره کل تامین اجتماعی استان زنجان نیز برای مقابله با این چالش، دقت زیادی در بررسی در خواست های بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور به خرج می هد.
وی خاطر نشان کرد: حتی از اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی خواسته شده که درخواست ها را بصورت اینترنتی به این اداره کل ارسال کنند و همچنین در سطح استان نیز عناوین مختلف شغلی را استخراج کرده و در اختیار کمیته بررسی قرار داده شده است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: اگر شغل درخواست کنندگان مطابق قانون واقعا زیان آور باشد،در خواست آنان موافقت می شود،در غیر اینصورت اجازه داده نمی شود فردی به ناحق از منابه سازمان استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، اداره کل تامین اجتماعی استان زنجان دارای هفت شعبه دائمی(یک و دو زنجان ،ابهر ،خرمدره ،خدابنده ، دندی و طارم )، چهار شعبه اقماری (سلطانیه ، ماهنشان، صائین قلعه و هیدج ) و چهار کارگزاری رسمی (کارگزاری شعبه یک و دو ،ابهر و خرمدره) است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.