دکتر علی محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای قانون برنامه ششم توسعه کشور تمامی سازمان های بیمه گر پایه در کشور از اول اسفند امسال مکلف شده اند نسبت به رفع همپوشانی بیمه ای خود اقدام کنند.
وی اظهار داشت: بر این مبنا، این کار در اجرای بندهای ' ت' و 'ه' قانون برنامه ششم توسعه هر بیمه شده فقط با یک کد ملی می تواند تحت پوشش یک دفترچه بیمه ای بوده و با این کار به نوعی احراز هویت انجام می گیرد.
این مسئول ادامه داد: طبق برنامه اعلام شده در صورتی که بیمه شدگان برای احراز هویت بیمه ی خود به سازمان های بیمه گر مراجعه نکنند از اوایل سال آینده نمی توانند خدمات مورد نظر را دریافت کرده و با مشکلات عدیده ای مواجه خواهند شد.
وی اضافه کرد: با استناد به بند 'د' تبصره قانون بودجه سال 97، سازمان های بیمه ای کشور مکلف شده اند از ابتدای سال 98 نیز، با یک دفترچه به بیمه شده خدمت مورد نظر را ارائه کرده و در غیر اینصورت خودداری خواهند کرد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان خاطر نشان کرد: این کار و رفع همپوشانی بیمه ای برای تمامی بیمه شدگان الزام اور بوده و گروههای هدف می توانند برای انجام فرآیند مورد نظر به درمان تامین اجتماعی و به دیگر ادارات بیمه ای درسطح استان مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود 53 درصد جمعیت این استان تحت پوشش تامین اجتماعی استان قرار دارند و ماهیانه چیزی در حدود 700 میلیارد ریال در قالب تعهدات بلند و کوتاه مدت پرداخت می کند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.