دکتر علی محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع بیماران خاص و حمایتی تحت پوشش این سازمان را در استان زنجان یکهزار و 500 نفر اعلام کرد و افزود: 100 درصد هزینه داروهای بیماران پیوند کلیه که تحت پوشش این سازمان هستند نیز توسط تامین اجتماعی پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: بیماران خاص تحت پوشش این سازمان، شامل دیالیزی، تالاسمی و هموفیلی ها و بیماران حمایتی نیز شامل افراد مبتلا به MS، شیمی درمانی و پیوند کلیه هستند که تا پایان مهر سال جاری بیش از پنج هزار و 277 مورد اقلام پزشکی با هزینه ای بالغ بر 57 میلیارد و 359 میلیون ریال به این بیماران اعطا شده است.
این مسئول ادامه داد: گستره چترحمایتی سازمان از قبل از تولد انسان تا بعد از مرگ افراد را دربر می گیرد و بر این اساس تامین اجتماعی 90 درصد هزینه داروهای مربوط به بیماران MS و شیمی درمانی در این برهه گرانی دارو تقبل و پرداخت می کند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: تعداد بیماران خاص تحت پوشش سازمان در استان 321 نفر و حمایتی یکهزار و 176 نفر است و فرانشیز بیماران خاص بصورت رایگان و دریافت خدمات درمانی بر اساس تعرفه دولتی بوده و مابه التفاوت تعرفه دولتی و خصوصی به عهده بیمه شدگان است.
این مسئول با اشاره به تعداد خدمات درخواستی بیماران خاص و حمایتی تا پایان مهر سالجاری نیز خاطرنشان کرد: ویزیت پزشکان و خدمات جانبی اعم از داروخانه، پاراکلینیک، بیماران تحت نظر و بستری در بیمارستانها 17هزار مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج درصد رشد نشان می دهد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 2 بیمارستان، یک پلی کلینیک و چهار درمانگاه تحت پوشش این سازمان در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می کنند.
230 پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، 135 مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، 35 درمانگاه خصوصی و دولتی و 12 بیمارستان در استان طرف قرار داد تامین اجتماعی استان هستند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.