خدیجه ابراهیم خانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع هزینه پرداختی برای بیمه شدگان بیمه همگانی سلامت این استان در سال گذشته 46 میلیارد و 194 میلیون و 900 هزار تومان و درمان بیماران خاص نیز هشت میلیارد و 567 میلیون تومان بوده است.
وی یادآوری کرد: این در حالی است به صورت میانگین در هر ماه برای هر بیمار خاص در این استان حدود یک میلیون تومان هزینه می شود.
ابراهیم خانی افزود: بر این اساس درصد رشد هزینه های درمانی استان در بیمه همگانی سلامت قبل و بعد طرح تحول سلامت بسیار افزایش یافت، به طوری که صندوق کارکنان این رشد 61 درصد، صندوق ایرانیان و همگانی 339 درصد، صندوق سایر اقشار 76 درصد، صندوق روستاییان 346 درصد و بیماران خاص نیز 60 درصد رشد یافت.
وی بیان کرد: در مجموع می توان گفت، در مجموع هزنیه های درمانی این صندوقها 150 درصد افزایش نشان می دهد و از طرفی طبق بررسی انجام گرفته در ابتدای امسال نشان داد، بیمه شدگان سلامت همگانی که 5.5 میلیون نفر در کشور را شامل می شود، با یک بیمه پایه همپوشانی داشته و اغلب آنها بیمه شدگان روستایی و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بودند.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: هدف دولت بر این بود هر نفر یک بیمه پایه داشته باشد و این در حالی است اغلب جمعیت کشور حداقل دارای 2 بیمه پایه هستند.
به گفته وی، سهم اعلام شده این استان در این بخش 143 هزار و 737 نفر بود که نزدیک 100هزار نفر از آنها در صندوق بیمه روستاییان عضو هستند.
وی بیان کرد: طرح تحول نظام سلامت یک بار هزینه بسیار بالایی دارد و برای تداوم آن باید منابع لازم آن تامین شود و افکار عمومی رضایت 83 درصدی مردم را نشان می دهد و برای اجرای بهتر آن باید ایراد و اشکال ها آن برطرف شود.
ابراهیم خانی افزود: بر این اساس در قانون بودجه امسال بند الف تبصره 17 ارائه بسته بیمه پایه برای تمامی اقشار و بر اساس آزمون وسع به صورت رایگان تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار گرفته که توسط نظام ارجاع و پزشک خانواده در مراکز دانشگاهی انجام می شود و در غیر اینصورت برای دریافت خدمات بیشتر باید سرانه پرداخت کنند.
به گزارش ایرنا، با تشکیل صندوق بیمه همگانی سلامت در کشور 10 میلیون و 400 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند و سهم این استان نیز 114 هزار نفر بود.
هم اکنون 25 دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد 9 دفتر در شهر زنجان و مابقی در دیگر شهرهای استان خدمات ارائه می کنند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.