دکتر کریم لاله ماژین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این بیمارستان به‌ منظور ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین که از مرز مهران رهسپار عراق می‌شوند، به طور رسمی از 12 آبان ماه جاری به مدت 2 هفته راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه بیمارستان صحرایی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ایلام جهت ارائه خدمات درمانی به زوار عتبات عالیات در مرز مهران مستقر شده، افزود: برای راه اندازی این بیمارستان موقت درمانی زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در نظر گرفته شده است.
دکتر لاله ماژین یادآور شد: این بیمارستان شامل بخش های مختلفی از جمله ویزیت، پزشک عمومی و متخصص، دندانپزشکی، آزمایشگاه، داروخانه، تزریقات و پانسمان است.
به گفته وی تعداد پرسنل این بیمارستان صحرایی قطعی نشده اما حضور یک پزشک عمومی، یک پزشک متخصص، سه تکنسین دارویی، یک پرستار مرد و یک پرستار زن و نیروهای خدماتی در 2 نوبت کاری قطعی است.
مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام تاکید کرد: در این بازه زمانی کادر درمانی و پزشکی بیمارستان صحرایی به صورت رایگان خدمات پزشکی و درمانی را به زائران بیمه شده و غیر بیمه ارائه می دهد.
وی ادامه داد: با توجه به آمار سال های گذشته و ازدحام زائران در مرز مهران پیش بینی می شود روزانه یک هزار و 700 مرتبه و در روزهای پرازدحام 2 هزار مرتبه به این بیمارستان مراجعه کنند.
دکتر لاله ماژین با بیان اینکه همه مراکز درمانی تامین اجتماعی در ایام اربعین درآماده باش قرار دارند، گفت: سال گذشته در مجموع 18 هزار و 800 بار مراجعه به بیمارستان صحرایی تامین اجتماعی مستقر در مرز مهران داشتیم که با پیش بینی امسال این تعداد به 27 هزار بار مراجعه افزایش می یابد.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.