به گزارش ایرنا فتح الله حقیقی در پیامی با گرامیداشت 15 اسفند روز درختکاری، هر نهال و درخت را گنجینه‌ای خدادادی و مایه برکت زمین برشمرد و بر ضرورت حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد.
در متن این پیام که روز سه شنبه در اختیار ایرنا زنجان قرار گرفت، آمده است: امروزه که زندگی ماشینی انسان ها روز به روز به آلودگی هوا و افسردگی زمین می افزاید، اهمیت هر گیاه و ارزش منابع طبیعی بیش از پیش نمایان می شود.
هر اصله نهال و درخت سبز مایه برکت زمین و عامل آبادانی و سرسبزی است که باید از آن ها نگهداری نمود و از فرصت 15 اسفند که بنام روز درختکاری نامگذاری شده است، برای توسعه فرهنگ درختکاری و حفاظت از زمین پاک استفاده نمود.
با از بین رفتن درختان، جنگل ها و هر وجب از خاک و پوشش گیاهی آن، خسارت های جبران ناپذیری به طبیعت وارد می شود که برای احیای مجدد آن به سال ها و حتی قرن ها زمان نیاز هست، لذا باید با عزمی راسخ و تلاشی همگانی برای حفاظت از منابع طبیعی و بویژه مراتع و جنگل‌ها تلاش کنیم تا جهانی آبادتر و زیباتر برای زندگی خود و نسل های آینده کشورمان داشته باشیم.
15 تا 22 اسفند ماه به عنوان هفته منابع طبیعی در کشور نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی 15 اسفند 'روز ‌درختکاری‌' است.
به گزارش ایرنا به گفته مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان امسال 250 هزار اصله نهال در سطح استان برای صنوبر کاری، جنگل کاری، فضای سبز و کشت توسط مردم توزیع می شود.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.