عبدالرضا حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر 2 سال است که بیش از 70 درصد از دانش آموزان استان زنجان از مقاطع مختلف در رشته های ورزشی بدمینتون، کبدی، تنیس روی میز، کاراته، کشتی پهلوانی و زورخانه ای، دو و میدانی، اسکواش، هاکی و کونگ فو و هنرهای رزمی استعداد یابی می شوند.
وی تاکید کرد: هیات ورزش دانش آموزی استان زنجان با هیات های ورزشی این رشته ها، تفاهم نامه همکاری با محور استعداد یابی دانش آموزان دارد و به جز این رشته ها هیچ هیاتی نمی تواند بدون انعقاد تفاهم نامه بصورت رسمی اقدام به استعداد یابی نماید.
رئیس هیات ورزشی دانش آموزی استان زنجان خاطرنشان کرد: هیات هایی که روند استعداد یابی دانش آموزان توام با برنامه و هدف را دنبال کرده اند، در مسیر موفقیت گام برمی دارند .
حسینی اظهار داشت: آموزش و پرورش برای رسیدن دانش آموزان در مسیر تعالی و رشد عرصه ورزش، سالانه یک بار فرصت استعدادیابی را برای هیات هایی که با آنها تفاهم نامه دارد، فراهم می سازد و برای دفعات بعدی هیات های متقاضی باید ساز و کار متفاوتی را در چارچوب همکاری های دو جانبه انجام دهند.
وی تاکید کرد: استعداد یابی سالانه از آبان تا پایان اسفند در استان زنجان انجام می شود و این مهم برای جلوگیری از اختلال در روند برنامه تحصیلی دانش آموزان است.
رئیس هیات ورزشی دانش آموزی استان زنجان گفت: هر هیات ورزشی فعال و پویا در استان که خواهان موفقیت در عرصه های بالاتر را دارد باید با این دستگاه تعامل تنگاتنگی داشته باشد چرا که کثرت استعدادهای ورزشی در این مجموعه قرار دارد.
حسینی با بیان اینکه دیدگاه های به صرف اقتصادی برای استعداد یابی دانش آموزان بدون در نظر گرفتن منافع و مصالح دانش آموزان شیوه مناسبی برای جذب نیست، افزود: این نگاه پیش از اینکه موجب پیشرفت و بالندگی شود، آسیب زاست.
وی تاکید کرد: برای هدفمندی استعداد یابی دانش آموزان در 2 سال اخیر، این مهم در این مرحله صرفا توسط استعدادیاب های معرفی شده توسط هیات های ورزشی انجام می شود.
رئیس هیات ورزشی دانش آموزی استان زنجان گفت: امکان حضور مجموعه ها و باشگاه های خصوصی برای استعداد یابی دانش آموزان در رشته های وزرشی نیز در دست بررسی است تا در صورت فراهم بودن بستر و شرایط لازم امکان حضور موثر و مفید برای مجموعه های واجد شرایط فراهم شود.
حسینی تاکید کرد: امکانات ورزشی، نیروی انسانی و برنامه ها و مسابقات در کنار استعدادیابی ، مهمترین محورهایی است که در تفاهم نامه ها لحاظ می شود.
وی افزود: هیات ورزش دانش آموزان استان زنجان آماده انعقاد تفاهم نامه با سایر هیات های رشته های وزرشی برای استعداد یابی دانش آموزان است که باید این هیات ها برنامه مکتوب و مدون ارائه دهند.
رئیس هیات ورزشی دانش آموزی استان زنجان گفت: با توجه به اینکه همه فعالیت های این هیات در چارچوب قوانین و مقررات و بر مبنای آئین نامه ها و دستورالعمل های ابلاغی توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت، فدراسیون ورزش دانش آموزی و اداره کل آموزش و پرورش استان برای دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین، تامین و ارتقاء ضریب سلامت، توسعه و همگانی کردن ورزش در بین دانش آموزان، غربال و استعدادیابی دانش آموزان با همکاری سایرهیات های ورزشی در مسیر ترقی و تعالی است .
حسینی با بیان اینکه پرورش استعدادهای مختلف دانش آموزان مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش است، اضافه کرد: تربیت صحیح و کامل آنها به عنوان انسان‌های وارسته اصلی‌ترین هدف تعلیم و تربیت در ایران اسلامی است و هیات ورزش دانش آموزی استان زنجان نیز با اتکاء و توجه به این مهم فعالیت می کند.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، حیات پویا، ورزش صبحگاهی، مسابقات مدرسه قهرمان و کانون قهرمان در سطح مدارس، همه در مسیر توسعه ورزش و آماده سازی و بهره برداری برای استعدایابی در حال اجرا است.
رئیس هیات ورزشی دانش آموزی استان زنجان گفت: با توجه به اینکه مسیر موفقیت و پیشرفت در ورزش از مدرسه می گذرد سیاست این هیات تعامل و همکاری با همه هیات های ورزشی در سطح استان در راستای توسعه ورزش در ابعاد مختلف آن است و این هیات آماده همکاری با همه مجموعه ها و افراد دلسوز و علاقمند را در این زمینه است.
به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری 194 هزار دانش آموز دختر و پسر زنجانی در سه مقطع تحصیل می کنند.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.