به گزارش ایرنا، مسیح الله سلطانی روز دوشنبه در آیین تجلیل از دکتر محمد گلزاری افزود: هم اکنون در این استان و برای کاهش آسیب های اجتماعی اولویت های اعتیاد، طلاق ، مفاسد اخلاقی و اجتماعی، حاشیه نشینی و خشونت را مورد توجه قرار داده است.
وی اظهار داشت: این استان در بحث آسیب های اجتماهی رتبه 30 کشوری را دارد و به عبارتی دیگر در وضعیت خاکستری قرار گرفته است و این به معنای نگرانی ها نیست.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان ادامه داد: بر این اساس برای کاهش این مهم و با همکاری دستگاههای متولی مداخلات لازم برای ان معضل در استان انجام گرفته و از طرفی ازدواج دختران زیرسن 14 سال نیز از معضلات دیگر استان است.
سلطانی افزود: صاحبنظران اجتماعی و سلامت بر این معتقدند ازدواج دختران زیر 14 سال، را آسیب می دانند و حتی امارها نشان می دهد این نوع ازدواج ها به طلاق منتهی شده وبهره گیری از راهکارها بسیار اثر گذار است.
این مسئول ادامه داد: اقدامات اثر گذار و گستره ای در زمان استقرار دولت تدبیر و برنامه های برای کنترل و کاهش آسیب ها انجام گرفته که ورود مسئولان کشوری و مشارکت مردم ، دستگاههای دولتی و سازمان های مردم نهاد نشان دهنده اهمیت این موضوع است.
وی با اشاره به ویژگی دکترگلزاری افزود: از جمله ویژگی های این استاد دکتر محمود گلزاری این است که همزمان در حوزه علم اجرا فعالیت داشته اند و این در حالی است افرادی که در حوزه علمی کار می کنند به ویژه دردر دستگاههای دولتی با یک زوایه به مسایل اجتماعی می نگرند.
وی اظهار داشت: افرادی که توام در حوزه اجرا و علم فعالیت می کنند، با زوایه دید بیشتری به مسایل نگاه و وافعیت را بهتر را لمس می کنند و علاوه بر آن راهکارهای کاربردی تر و اجرایی تر اتخاذ می کنند.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس می توان از نوع راهکارها برای دستگاههای دولتی استفاده کرد و دیگر ویژگی این استاد فرهیخته، صداقت، پشتکار و توانمندی های مختلف است چرا که ایشان سال های زیادی است در در حوزه روانشناسی، اجتماعی با رویکرد خانواده فعالیت می کنند .
سلطانی خاطر نشان کرد: از دیگر ویژگی های دکتر گلزاری، این است که درحوزه کاهش آسیب های اجتماعی بصورت تخصصی فعالیت داشته اند و این مهم در موقعیت زمانی بود که کمتر کسی ورود و جرات به کار مهم را داشت.
وی یادآوری کرد: به این مهم توجه داشت که دولت ها در بحش آسیب های اجتماعی بسیار دیر هنگام ورود کردند و حتی رهبری در فرامین خود اشاره کردند که کشورمان در مورد مسائل اجتماعی 20 سال عقب هستیم.
مدیر کل امور کتابخانه های استان زنجان نیز در این همایش گفت: امروز به وجود افرادی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، نیاز داریم، چراکه این مهم به جد دغدغه مسئولان نظام است.
امیر علی نیکبخش افزود: همگان در کاهش آسیب های اجتماعی نقش اثر گذاری دارند و آگاهی افراد در این زمینه نتیجه بهتری را به دنبال دارد.
این مسئول ادامه داد: بر اساس آمارهای ارائه شده این استان در بسیاری از شاخص ها وضعیت خوبی داردو این به معنی این نیست که دست روی دست بگذاریم.
وی بیان کرد: کتابخانه‌ها به موضوع آسیب‌های اجتماعی ورود کرده‌اند،و این در حالی است در جامعه امروز، آیتم‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی متفاوت تر شده و افزایش سطح آگاهی امری مهم است.
نبکبخش خاطر نشان کرد : افزایش آگاهی‌های عمومی در کاهش آسیب‌های اجتماعی موفق‌تر است و این بدان معنی است که مطالعه راه نفوذ آسیب‌های اجتماعی را مسدود می کند.
به گزارش ایرنا،طرح ملی 'چهل قلم'همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف افزایش آشنایی عموم مردم و مسئولان با نویسندگان متعهد و برجسته به عنوان گروه های مرجع تأثیرگذار، توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور اجرا می‌شود و در قالب این طرح، 40 تن از نویسندگان برجسته در حوزه‌های مختلف در 31 استان کشور مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.