به گزارش ایرنا، طرح سبزه میدان زنجان از جمله پروژه های است که در طول سال های گذشته عملیات کلنگ زنی آن با حضور مسئولان کشوری آغاز اما به دلایلی متوقف ماند و همواره این موضوع تردید هایی در عملیات اجرایی آن ایجاد کرده بود.
بر این اساس شورای دوره پنجم اسلامی شهر و شهردار زنجان یکی از رویکردهای اصلی خود را توجه به این طرح و اجرای ان در مدت تعریف شده به دور از شعار زدگی اعلام کردند که همزمان با دومین روز از ایام الله دهه فجر این مهم انجام گرفت.
شهردار زنجان در این آیین گفت: در آغاز بکار مدیریت شهری، شهروندان زنجانی خواستار تعیین و تکلیف سه طرح مهم پل سیدالشهدا، زینبیه و از همه مهمترین سبزه میدان بودند که با کارهای انجام گرفته طرح اولی سال گذشته به بهره برداری رسید.
مسیح الله معصومی افزود: طبق برنامه ریزی ها نیز پرونده طرح زینبیه غربی و شرقی شهر زنجان نیز تا پایان امسال بسته می شود که در راستای تردد و ارائه خدمات بهینه انجام می گیرد.
وی اظهار داشت: بر این مبنا عملیات اجرایی طرح سبزه میدان، بدون مراسم کلنگ زنی، آن در عمل آغاز شده و شهرداری بر این موضوع تکیه دارد که این پروژه با مدیریت صحیحی می تواند به اتمام و بهره برداری برسد.
این مسئول ادامه داد: این در حالی بود طبق قرار داد قبلی اجرای این پروژه به مبلغ 280 میلیارد تومان در یک فاز تعریف و تامین ان از نیز طریق لیست املاک شهرداری را شامل می شد که در صورت نبود این بخش درعمل توان اجرایی شهرداری سلب می شد.
وی بیان کرد: پروژه قبلی این طرح در سه فاز ارائه ،اما تملکی انجام نگرفته و از طرفی کمیسیون ماده پنج نیز اخذ نشده بود که از سوی شورای عالی شهر سازی نیز ایرداتی داشت.
شهردار زنجان ادامه داد: یکی از ایردات این پروژ تملک و تخریب در هسته مرکزی شهر و احداث فضای تجاری بود و بر این اساس با همکاری اعضای شورای شهر موافقت برای تعدیل طرح انجام و بازنگری شد.
وی اضافه کرد: در طی یکسال گذشته جلسات متعدد برگزار شد که برای اجرای بهینه طرح نظرات اساتید دانشگاهی، بازاریان، مدیران مرتبط استانی نیز لحاظ و مصوب کمیسیون ماده پنج نیز از سوی استانداری ابلاغ شد.
معصومی افزود: این طرح بزرگترین و اصلی ترین پروژه شهری زنجان محسوب می شود که وفاق مدیریتی و اجتماعی رخ داده و اصلاح این پروژه نیز با مشاور قبلی انجام گرفت.
وی اظهارداشت: نقشه های اجرای این پروژه را شهرداری دریافت کرده و این طرح در 2قسمت بصورت مداخله مستقیم توسط شهرداری و ازطریق منابع موجود اجرا می شود و از طرفی با همکاری اداره کل راه و شهر سازی و استانداری و از محل منابع بازآفرینی شهری 20 میلیارد تومان به این امر اختصاص یافت.

** پروژه سبزه میدان با 100 میلیارد تومان اجرا می شود
شهردار زنجان ادامه داد: برای اجرای این پروژه یک مداخله غیرمستقیم نیز تعریف شده و براین مبنا ضابطه آن نیز به مالکان طرح اعلام می شود و این مهم باید طبق مصوبه کمیسیون ماده پنج انجام می شود.
وی اظهار داشت: در بخش مداخله مستقیم اجرای این پروژه بخشی از آن توسط نیروهای امانی شهرداری قسمت جنوبی متصل به پیاده راه و عملیات ساختمانی و خاکبرداری شده قسمت شمالی به پیمانکار سپرده است.
معصومی افزود:این طرح بصورت امانی- پیمانکاری اجرا می شود و برای پیشبرد ان همکاری و هماهنگی بسیار خوبی در استان انجام گرفته است.
شهردار زنجان با اشاره به پروژه پادگان شهر زنجان نیز ادامه داد: با اجرای این پروژه خیابان اول شهرک کارمندان به خیابان عاصم زنجانی متصل می شود و با تحقق ین امر خدمات رسانی به نحو مطلوبی انجام خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: مجری این پروژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به لحاظ دار بودن توانمندی و ظرفیت بالا انتخاب شد و امیدواریم طبق قرار منعقد شده این پروژه در طی هفت ماه و در هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.
معصومی خاطر نشان کرد: پروژه فیبر نوری شهر زنجان نیز با مشارکت شهرداری و طی قرار داد منعقد شده با ایرانسل به طول 52 کیلومتر اجرا می شود و با تحقق این مهم تمام چهارراهها، فضای سبز،ساختمان های شهرداری بهم متصل می شوند.

** جشن های دهه فجرامسال باشکوره برگزار می شود
فرمانده تیپ 216 زرهی زنجان زنجان نیز در این آیین گفت: آمریکا جنایتکار مدعی شده بود که ملت ایران چهل سالگی انقلاب را نخواهند دید اما جشن های دهه فجر امسال از روز گذشته با افتخار و پر شورتر از سال های گذشته در سراسر کشور و این استان اغاز شده است.
امیر سرتیپ دوم علی مظهری ادامه داد: در سال 85 عملیات کلنگ زنی ضلع غربی پادگان به زمین زده شده بوداما به دلیل عدم ناهماهنگی با ارتش این کار اجرایی نشد.
وی اظهار داشت: از سال 93، این موضوع پیگیری شد و در زمان استاندار وقت ، هماهنگی ها در سطح ملی و کشوری انجام و با تفاهم نامه های اجرای این پروژه منعقد شد.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس ضلع غربی پادگان در سال 95 و بازگشایی و تفاهم نامه های ضلع شرق به غرب و شرقی به شمال جنوب نیز انجام گرفته است.
این مسئول ادامه داد: به این مهم باید توجه داشت که زمین های ارتش متعلق به ستاد کل نیروهای مسلح اختصاص دارد کهامکان دخل و تصرف وجود ندارد.
وی تاکید کرد: طبق تفاهم نامه های انجام گرفته هماهنگی شفاهی قبل از اخد مصوبه کتبی انجام گرفت به طوری تیپ توانست با همکاری شهرداری کارهای خودر در این زمینه به ویژه پروژه امروز آغاز کند.
امیر مظهری افزود: ارتش برای خدمتگزاری به مردم تاکید دارد و سلسه مراتب این پروژه نیز باید رعایت شود و از ظرفی اتمام آن طی هفت ماهه اعلام شده و براین اساس شهرداری تفاهم نامه و تعهداتی را که ارائه کرده را اجرایی کند.
وی یادآوری کرد: بنابراین از تعهدات ضلع غربی این پروژه 2 تعهدات آن باقی مانده که امیدواریم در شتاب بخشی ان اقدامات اساسی تری انجام بگیرد.

** در اجرای پروژه های شهری همدلی وجود دارد
نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این آیین گفت: هم اکنون همدلی، هم افزایی و همسویی دستگاههای اجرایی استان در پیشبرد برنامه های عمران در توسعه شهری وجود دارد.
سجاد خدایی افزود: یکی از رویکردهای مهم شورای پنجم و شهرداری اتمام پروژه های شهری در کمترین زمان ممکن است و در این میان طولانی شدن پروژه ها افزایش مضاعف هزینه ها را به همراه دارد.
وی اظهار داشت: طبق برنامه هایی که برای بازگشایی معابر در سه تا پنج سال از سال 89 پیرو سفر مقام معظم رهبری به استان زنجان پیش بینی شده لازم انجام گرفته بود که در صورت اجرایی شدن بهنگام آن مشکلات به مراتب کمتری وجود داشت.
این عضو شورای شهر زنجان ادامه داد: بحث بازگشایی محور پادگان خیابان غربی- شرقی پادگان، زنجان 25 تا 30 درصد بار ترافیکی بزرگراه 22بهمن را کاهش خواهد داد.
وی خاطر نشان کرد: طرح سبزه میدان یکی از دغدغه های حدود چهل ساله شهروندان زنجانی است که با همکاری ستایر دستگاههای مربوطه و جلسات کارشناسی شده عملیات اجرایی ان آغاز شد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.