به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه در شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر گفت: روز قدس، روزی است که به عنوان نماد وحدت در جهان اسلام در احقاق حق مردم مظلوم فلسطین، از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی نامگذاری شده و طی چهار دهه هر سال مسلمانان روزه دار در سراسر جهان بخصوص مردم ایران، با حضور پرشور خود این روز را گرامی می دارند.
وی با بیان اینکه در کنار زیبایی و عظمت راهپیمایی روزجهانی قدس، شاهد برخی حرکات وحدت شکنانه وتفرقه انگیز توسط گروهی معدود از افراد بودیم تاکید کرد: فلسفه و روح حاکم بر روز قدس، وحدت و همنوایی بر روی اصولی است که نه تنها شیعیان و هواداران انقلاب اسلامی، بلکه همه مسلمانان و پیروان فرق و مذاهب گوناگون جهان اسلام را پیرامون محور دفاع از فلسطین و مسجد الاقصی گرد آورد.
هاشمی گفت: بدترین ضربه به این نمایش جهانی وحدت، کوبیدن بر طبل تفرقه و وحدت شکنی و دمیدن به آتش اختلافات ودشمنی های داخلی است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: متاسفانه در این میان، نه تنها رهنمودهای ماندگار امام خمینی (ره) مبنی بر وحدت کلمه مورد کم توجهی قرارگرفت بلکه تاکیدات موکد مقام معظم رهبری نیز بر حفظ یکپارچگی، اتحاد و یکصدایی مردم ومسئولان در برابر دشمنان قسم خورده جهان اسلام و ایران اسلامی نیز نادیده گرفته شد.
وی همچنین اقدامات تعدادی از جوانان وافراد پرشور که بر اثر هیجانات دست به اقدامات تفرقه افکنانه می زنند را متاثر از سخنانی دانست که از سوی برخی از سخنرانان و چهره های سیاسی و اجتماعی و در تریبون های عمومی و فضای مجازی منتشر می شود.
هاشمی تاکید کرد: در این سخنان، وحدت و همدلی مورد خدشه قرار می گیرد و براساس برداشت های سلیقه ای وفردی، برخی مسئولان و جریانات داخل نظام و انقلاب، به صورتی ناروا وناجوانمردانه متهم وتخریب می شوند.
ویی گفت: باید توجه داشت در تقابل پیش روی ملت ایران با زیاده خواهی های دولت جدید آمریکا و ائتلاف آنان با برخی دولت های منطقه و رژیم صهیونیستی برای تضعیف جمهوری اسلامی، باید وحدت داشت.
رییس شورای شهر تهران افزود: مهمترین سرمایه وعامل قدرت کشور، وحدت، یکپارچگی و همدلی مسئولان و مردم است و بزرگترین هدیه به دشمن، دمیدن در آتش اختلاف، کینه توزی و اتهام پراکنی در جامعه و تبدیل صدای واحد ملت ایران به دعواها واختلافات داخلی است.
وی گفت: انتظار می رود، همه به رویه مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب مبنی بر وحدت پایبند باشیم.
هاشمی با بیان اینکه «دوصد گفته چون نیم کردار نیست» گفت: اگر ما مدعی هستیم که سیره علوی، الگویی جهانی وماندگار برای اداره جامعه بشری است باید به آن عمل کنیم، انتظار مردم از مسئولان به جای سخن گفتن فراوان، اندکی عمل است.
وی با اشاره به پشت سر گذاشتن شب‌های قدر افزود: سخن گفتن از علی ساده اماعمل کردن به سیره او دشوار است.
هاشمی بیان کرد: در این روزها و شب ها شاهد بودیم سخنرانان بسیاری از عدالت، جوانمردی، تقوا و پارسایی امام، صبر وتحملش نسبت به مخالفان، مهربانی با ضعفا و ستاندن حق مظلومان از ظالمان سخن گفتند اما هرسخنی که گفته شد، این سئوال را در افکارعمومی پررنگ تر کرد که چرا ما به این اندازه با عمل علی (ع) فاصله داریم و چرا این شکاف هر روز و هرسال عمیق تر می شود.
وی گفت: اگر مدعی سیره علوی به عنوان الگویی جهانی وماندگار برای اداره جامعه بشری هستیم چرا خود در عمل به آن کم توجهیم و کمتر نشانی از عملکرد امیرمومنان در عمل ما هویداست؟

* بررسی گزارش تفریغ بودجه سال 95
به گزارش ایرنا، اعضای شورای شهر امروز میزبان محمد علی افشانی شهردار تهران هستند و قرار است گزارش ' تفریغ بودجه سال 95 شهرداری تهران' را بررسی کنند.
همچنین در این جلسه ادامه ' طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه کاهش تخلفات ساختمانی و افزایش اعتبار مقررات ساخت و ساز ' بررسی می شود.
انتخاب یک نفر نماینده شورا برای موضوع ماده یکم دستورالعمل'تحریر دفاتر قانونی در شهرداری' نیز در جلسه آتی شورا صورت خواهد گرفت.
بررسی 6 پرونده اعتراض مالکین باغات شهر تهران نیز در دستور جلسه شصت و هشتم شورا قرار دارد.
تهرام/7244/1735 / 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.