به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان بر ایستادگی در برابر دشمنان تاکید کرد و افزود: نباید قدمی برای عقب نشینی در برابر دشمنان برداشت چرا که موجب ذلت، خواری و نکبت در تاریخ می شود.
وی گفت: مقاومت در برابر دشمنان داخلی و خارجی هزینه دارد که این مهم عزت و سربلندی به دنبال دارد.
حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: ایستادگی و مقاومت مردم عراق و سوریه در برابر آمریکا نتیجه داد که در حال حاضر این جنایتکار تاریخ در حال خروج از سوریه است.
وی ادامه داد: آمریکا به دنبال ایجاد فتنه و اهداف خفت بار خود در خاورمیانه است که باید پایش در این منطقه قطع شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، دی ماه را سالروز شهادت فرماندهای نیروی هوایی شهیدان ستاری و اردستانی بیان کرد و گفت: 15 دی نیز سالروز عملیات غرورآفرین ارتش جمهوری اسلامی در عملیات هویزه بود که قهرمانانه در این جنگ درخشیدند.
حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه 16 دی روز شهدای دانشجو است، اضافه کرد: حماسه خونین دانشجویان خط امام در این روز به فرماندهی شهید حسن علم الهدی رقم خورد.
وی افزود: 17 دی 1314 یکی از روزهای سیاه تاریخ حکومت رضا پهلوی است که در این روز انگلیس توطئه کرد و خواستار استفاده نکردن روحانیون از عمامه، متحدالشکل شدن لباس مردم و برداشتن حجاب از زنان ایرانی شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: مردم قم با رهبری روحانیت در 19دی 56 اقدام به اعتراض به کشف حجاب کردند که در چهلم شهدای این اعتراض ها مردم تبریز و در چهلم شهدای تبریز نیز مردم یزد اعتراض کردند که در نهایت منجر به ریشه کنی طاغوت شد.
حجت الاسلام خاتمی یادآوری کرد: 19 دی 65 آغاز بزرگترین عملیات دوران دفاع مقدس کربلای 5 بود که به لحاظ سیاسی در منطقه تاثیرگذار بود.
وی اظهارداشت: در قطعنامه 598 بسیاری از خواسته های ایران تامین و موقعیت سیاسی نظامی عراق تضعیف شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، از حضور گسترده و باشکوه مردم استان در تجمع روز بصیرت( 9 دی) قدردانی کرد.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.