به گزارش ایرنا، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: دشمن همواره دنبال توسعه منافع خودش است و با نگاه به صحبت های این فرد نادانی که رئیس جمهوری آمریکا شده است به منفعت طلبی آنها پی می بریم.
وی ادامه داد: او (ترامپ) می گوید که ما منافعی داریم و دنبال منافع خودمان هستیم و منافعمان هرکجا که باشد دنبال می کنیم، ایران هم برود دنبال منافع خودش، برجام هم اگر در جهت منافع مان بود قبول می کنیم و اگر نبود آنرا نمی پذیریم.
آیت الله ایمانی اضافه کرد: این یعنی جاه طلبی و فزون طلبی دشمن حد و حصر ندارد، و همانگونه که معاویه و یزید و بنی امیه اینگونه بودند دشمنان اسلام و صاحبان زر و زور امروز و فردا هم این چنین هستند و خواهند بود.
امام جمعه شیراز، ضمن یادآوری حادثه حمله به برج های دوقلوی آمریکا گفت: واضح است که حمله به افغانستان و به دنبال آن حمله عراق بر سر ایران بود اما دشمنان در هر 2 مورد نتیجه عکس گرفتند و حوادث امروز یمن و آنچه در بحرین می گذرد نیز قطعا به ضرر آمریکا و کشورهای مورد حمایت آن در منطقه تمام خواهد شد.
آیت الله ایمانی افزود: اینکه رئیس جمهوری سوریه نامه ای که به رهبر معظم انقلاب می نویسد را با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز می کند و رهبر معظم انقلاب را حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای خطاب می کند بیانگر این است که دشمنان راه را به غلط رفته اند و آمریکا و ترامپ باید از این غصه بمیرند و نابود شوند.
امام جمعه شیراز، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دشمن با آغاز کردن جنگ تحمیلی در این اندیشه بود که در مدت یک هفته به تهران خواهد رسید و حکومت اسلامی را از بین خواهد برد اما هشت سال این دفاع به طول انجامید و بسیاری از عزیزان ما در این راه شهید، جانباز و آزاده شدند اما اجازه ندادند وجبی از خاک کشورمان در دست دشمن بماند.
آیت الله ایمانی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه بازگشایی مدارس افزود: بازگشایی مدارس به معنای این نیست که چند ساعت فرزندان ما در محیط آموزشی مدرسه بنشینند و بعد به منزل برگردند بلکه بالاتر از این است.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش ما باید فرزندان ما و دانش آموزان را برای زندگی آماده کند، اندیشه آنها را بارور کند و افکارشان را به قدرت برساند تا بتوانند روی پای خودشان بایستند.
نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: اینکه کتابی به دانش آموزان داده شود تا آنها بخوانند و نمره کسب کنند این راه نیست، این شاید آموزش باشد اما پرورش، تربیت و رشد دادن فرزند برای فردای جامعه نیست، از این رو سند تحول آموزش و پرورش باید به طور جدی در دستور کار مسئولان نهاد تعلیم و تربیت باشد.
6122/ 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.