به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام علی یونسی شامگاه یکشنبه در همایش قرآنی سیاست مدار مفسر در زنجان با اشاره به این که بنای تفسیر راهنما، اثر آیت الله هاشمی از کمیته مشترک که بدترین شکنجه گاه زمان پهلوی بود آغاز شد، افزود: آیت الله هاشمی این تفسیر را در زیر بدترین شکنجه ها طراحی و به وعده ای که از خداوند شنیده بود عمل کرد و ضمن تکمیل تفسیر راهنما، ده ها مفسّر هم به تبع آن پرورش یافتند.
وی اظهار داشت: این کمیته ادامه داشت تا این که در زمان تصدی وزارت اطلاعات توسط اینجانب به موزه عبرت تبدیل شد که این موزه به خوبی توانسته مظالم زمان شاه و بردباری و استقامت بزرگان انقلاب اسلامی را مجسم کند.
یونسی با بیان این که آیت الله هاشمی، اولین چیزی که در زندان، توجه ویژه ای به آن داشت، قرآن بود، خاطرنشان کرد: علتش این بود که دریافته بود مشکل انحطاط و عقب ماندگی مسلمانان، بریدگی از قرآن و ترک آن است، لذا بحران معرفتی و نظری، آغاز شد که همچنان غرق آن هستیم و این بحران در ایران، خود را به نام جمهوری اسلامی نشان داد که پیروزی انقلاب اسلامی، راه حل آن بود.
وزیر سابق اطلاعات با بیان این که راه بازگشت به اسلام، فقط عمل به قرآن بود که آیت الله هاشمی به بهترین نحو آن را انجام داد، تصریح کرد: گرچه شخصیت های دیگری مانند علامه طباطبایی و آیت الله طالقانی، قرآن را تفسیر کرده بودند اما هیچ کدام به جامعیت، کامل بودن و به روز بودن تفسیر راهنما نمی تواند باشد و جهان اسلام امروز باید افتخار کند که بهترین مرجعیت قرآنی برای معارف اسلامی دارد.
وی ادامه داد: آن چه که می تواند آیینه اشخاص باشد، آثار آن هاست لذا آقای هاشمی با این اثر، شخصیت خود را تفسیر کرد که هیچ چیزی بهتر از این نمی توانست تفسیرش کند.
یونسی، اضافه کرد: هاشمی با این کار خود نشان داد که یک رهبر و شخصیت جامع، مرد اخلاق، دنیا، آخرت، به روز و جامع الاطراف است.
وی تاکید کرد: امروز دنیای اسلام و به خصوص ایران به شدت نیاز به شخصیت های جامع و کامل دارد که گرفتار ارتجاع و توهم نبوده و مبتلا به شخصیت، بند، حزب و قوم و خویش نباشند و فقط منافع ملت و اسلام را ببینند.
یونسی با بیان این که معتقدم شخصیت آیت الله هاشمی دوباره و از نوع دیگر، ظهور خواهد کرد، گفت: در آن زمان دیگر بدگویان و تهمت زنندگان وجود ندارند و فقط شخصیت او را تعریف و تمجید می کنند چرا که شخصیت های تاریخی، این گونه اند و آیت الله هاشمی، شخصیتی از خود ترسیم و ارائه داده که نیاز آینده ایران و اسلام است.
وی افزود: اگر چه هاشمی در بخش هایی مظلوم، زیست و این مظلومیت همچنان باقی است اما پایدار نخواهد بود و به یقین نیاز آینده ایران به شخصیت هاشمی بیش از زمان انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی و مصلحت نظام خواهد داشت.
وزیر سابق اطلاعات با بیان این که قرآن، مهجور بود که به برکت جمهوری اسلامی، قدم هایی به سمت آن برداشته شد، خاطرنشان کرد: ولی این قدم ها به هیچ وجه کافی نیستند و ما آن گونه که باید مانند علامه طباطبایی ها و آیت الله هاشمی ها خود را به قرآن عرضه نکرده ایم. لذا اگر جامعه به جایی رسید که شفای درد خود را در عمل به قرآن دید در آن صورت به حتم قرآن، هدایت و شفاعت می کند چرا که مهم ترین رسالت قرآن، هدایت است.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.