به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی عصر پنجشنبه در نشست تخصصی شهرداران و افتتاح سامانه جامع شهری استان زنجان افزود: با اعتبار محدود شهرداری ها توسعه شهری به وقوع نمی پیوندد و بر این اساس برای پیشبرد این مهم در شهرها باید به دنبال سرمایه گذاری بخش خصوصی بود.
وی اظهار داشت: در صورت بستر سازی مناسب می توان از سرمایه گذاران کوچک استان های دیگر برای توسعه شهر استفاده کرد که تحقق این مهم اشتغال را به دنبال دارد.
این مسئول ادامه داد: پسماند از جمله موضوعات مهم این استان بوده و برای رفع این معضل باید فرهنگ سازی لازم به ویژه تفکیک زباله از مبدا را آغاز کرد.
وی اضافه کرد: بر این اساس شهرداران باید به دنبال راهکارهایی باشند تا عموم مردم از حمل و نقل عمومی بیش از گذشته استفاده کنند و این استان حتی می تواند در انجام این کار به عنوان پایلوت عمل کند.
استاندار زنجان ادامه داد: اعتبارات ارزش افزوده فرصتی برای شهرهای کوچک است و براین اساس شهرداران از آن برای حرکت و پویایی شهر استفاده کنند.
حقیقی افزود: زنجان مرکز ثقل بخش مهمی از کشور محسوب می شود، به دلیل آنکه 50 درصد امکانات، جمعیت کشور در شعاع 400کیلومتری و 50 درصد صادرات واردات استراتژیک کشور در 250 کیلومتری استان قرار دارد.
وی بیان کرد: این موضوع به این معناست هر چقدر امکانات و زیر ساخت های لازم در این استان فراهم شود برای کشور نیز نتایج مفید و مثبتی را به دنبال خواهد داشت.
استاندار زنجان ادامه داد: پست بانک وام هایی با سود 18 درصد برای نوسازی حمل و نقل، ماشین آلات و مینی بوس ارائه می دهد که 9 درصد آن از سوی دولت پرداخت می شود که فرصت خوبی برای شهرداری های استان است.
وی یادآوری کرد:بر این اساس می توان از اعتبارات ملی و تسهیلات مربوط به پست بانک به تعداد 30 تا 40 اتوبوس شهری برای استفاده شهروندان استفاده کرد.
حقیقی افزود: توجه به جایگاه شوراها از اصول مهم قانون اساسی است و باید این جایگاه مهم برای آنها بیش از گذشته تقویت شود.
این مسئول ادامه داد: باز آفرینی شهری از جمله فرصت های مهم در این استان است که پیگیری لازم از این ظرفیت مهم توسعه رو به رشد استان را به دنبال خواهد داشت.
وی بیان کرد: این استان از اهرم های کمکی استفاده نکرده و در این میان ملاک ارزیابی عملکرد مدیران بهره مندی از این اهرم و بودجه های ملی خواهد بود که ارائه گزارش کار نیزالزامی است.
حقیقی خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته و برای بهره‌مندی از نظرات اعضای شوراها و مدیران شهرستانی سفر شهرستانی هر 2 هفته یکبار خواهد بود که ماهنشان نخستین مقصد خواهد بود.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.