دکتر محمدرضا صائینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین شمار آثار عکاسان شرکت کننده از کشورهای فرانسه و انگلیس به دبیرخانه جشنواره رسیده و از کشورهایی نظیر چین و آمریکا نیز نمود داشته است.
این مسئول ادامه داد: طبق تعریف، احساس رضایتمندی از خویش و با ارزش بودن و توانایی ارتباط مناسب و همدلی کردن با دیگران و حرکت به سوی رشد و تعالی از نشانه های سلامت روان است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان ادامه داد: این جشنواره نیز با ایجاد بستری برای هم افزایی و همفکری از دیدگاه های متنوع فرهنگی تلاش دارد، با افزایش آگاهی عمومی در زمینه سلامت روان و حساس کردن جامعه موجب ارتقای این بخش شود.
وی خاطرنشان کرد: بر این مبنا و با توجه به تجارب چهار دوره پیشین که در سال های 89، 90 و 92 در سطح ملی و در سال 94 و 95 در سطح بین المللی برگزار شد، پنجمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان نیز با هدف افزایش آگاهی در جامعه و با استفاده از هنر عکاسان ایران و جهان به منظور بازآفرینی ارائه موثر موضوعات توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان، وزارت بهداشت، درمان علوم پزشکی، کلوپ عکس فوکوس، نمایندگی فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاب) در ایران برگزار می شود.
صائینی افزود: برای شرکت در این جشنواره علاقمندان و عکاسان می توانند پس از مطالعه دقیق و کامل فراخوان، با توجه به راهنمای تغییر سایز عکس در سایت جشنوراه ثبت نام و سپس نسبت به آپلود عکس ها مبادرت کنند.
وی اضافه کرد: بر این اساس شرکت کنندگان جشنواره بین المللی عکس خیام و سایر جشنواره هایی که از دبیرخانه دیجیتال فوکوس استفاده کرده اند، با همان نام کاربری و بدون نیاز به ثبت نام 2 باره می توانند در جشنواره شرکت کنند.
صائینی افزود: برای جلوگیری از ثبت نام های بی هدف و تکراری ، سایت به گونه ای طراحی شده که از این پس نام کاربری، کد ملی شرکت باشد، چون ممکن است در روزهای پایانی اختلال در شبکه اینترنت وجود داشته باشد و در واقع این کار به روزهای پایانی موکول نشود.
وی اظهار داشت: جشنواره در 2 بخش موضوع آزاد و موضوع سلامت روان برگزار می شود که شرکت کنندگان در بخش آزاد می توانند عکس هایی با هر موضوع را شرکت داد و در خصوص سلامت روان نیز در پیوند با اهداف جشنواره آثار ارسالی و موضوع اصلی عکس باید به نحوی مرتبط با حیطه سلامت روانی، اجتماعی و معنوی نظیر شادی، ارتباطات اجتماعی، کودکان و جهان روانشناختی و دیگر مولفه های تاثیرگذار سلامت روان باشد.
دبیر جشنواره پنجمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان ادامه داد: منظور از سلامت روان فقط عکس های مرتبط با بیمارانی نیست که اختلالات روانی پزشکی دارند،بلکه سلامت روان شامل عکس هایی هم می شود که انسان توانمند، شاد و سازگار و زندگی سالم را نشان دهد.
وی یادآوری کرد: بر این اساس ثبت نام و دریافت عکس ها از 15 مهر امسال آغاز شده تا پنج دی نیز ادامه دارد و طبق تقویم جشنواره نیز اعلام پذیرفته شدگان و نامزدهای جوایز 10 بهمن، اهدای جوایز و نمایشگاه اردیبهشت سال آینده و تحویل کتاب به راه یافتگان نیز در مراسم اهدای جوایز خواهد بود.
صائینی خاطرنشان کرد: شرکت در جشنواره برای تمام عکاسان جهان، اعم از حرفه ای و آماتور آزاد بوده و عکس هایی که در دوره های قبل جشنواره سلامت رون پذیرفته شده اند، نمی توانند در دوره های بهدی جشنواره شرکت کنند.
به گزارش ایرنا، عکاسان و هنرمندان می‌توانند تا پنج دی امسال آثار خود را برای حضور در این رویداد به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانیWWW.MentalHealthExhibition.Ir ارسال کنند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.