به گزارش ایرنا، سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و در راستای تداوم ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به نقاط محروم امروز میزبان مراجعین مناطق بانبور و کمربند شمالی شهر ایلام است.
کاروان سلامت سپاه با استقرار در مدرسه شهید طاهری نسب از ساعت هشت صبح تا 14 ظهر به مدت یک روز در بخش های مختلف تخصصی و عمومی بیماران و مراجعان را ویزیت رایگان می کند.
نکته قابل توجه استقبال مردم مناطق یادشده از این کاروان و رضایت مندی آنها از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان سپاه است به گونه ای که برخی از مراجعان خواستار دائمی بودن این طرح در محله خود بودند.
مدیر موسسه تامین درمان بسیجیان سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز با همکاری معاونت بهداشت و درمان سپاه، معاونت درمان تامین اجتماعی، کمیته امداد، دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر و اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام اقدام به برپایی درمانگاه یک روزه پزشکی در محله بانبور و کمربند شمالی کرده است.
سرهنگ غلامرضا علی محمدی افزود: در این درمانگاه یک روزه پزشکان متخصص در حوزه های قلب و عروق، کودکان، زنان و زایمان، اطفال، سنوگرافی، رادیولوژی، داندانپزشکی با سه یونیت سیار، مامایی، خدمات پرستاری، پزشک عمومی، مشاوره و داروخانه مردم را به صورت رایگان ویزیت می کنند.
وی هدف از این اقدام را ارائه خدمات درمانی، بهداشتی و سلامت محور به مردم مناطق محروم و اقشار آسیب پذیر و کم بضاعت با حفظ کرامت انسانی مراجعه کنندگان برشمرد و گفت: در هفته دفاع مقدس نیز گروه های جهادی درمان سپاه به مناطق محروم سبزی آباد و بانبرز اعزام و به مردم این نقاط خدمات رسانی درمانی کردند.
وی با اشاره به استقبال مردم از کاروان سلامت سپاه و مجموعه های متشکل و همکار در این طرح پیش بینی کرد تا پایان استقرار تیم در این منطقه بیش از یک هزار نفر مراجعه کننده خدمات درمانی و بهداشتی دریافت کنند.
علی محمدی در خصوص اعتبار صرف شده برای این طرح یادآور شد: برای اجرای این برنامه پزشکی یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است که شامل ویزیت پزشکان، تجهیزات، اقلام دارویی و ... است.
این برنامه درمانی قرار بود که در هفته بسیج ( 29 آبان تا پنج آذر ) برگزار شود اما به علت فشردگی برنامه ها امروز در حال انجام است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.