شهره نصر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان با هدف افزایش آگاهی سلامت روان جامعه با استفاده از هنر عکاسان ایران و جهان و به منظور بازآفرینی و ارائه موثر موضوعات روان‌شناختی برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: این جشنواره با همکاری کلوپ عکس فوکوس، نمایندگی فدراسیون بین‌المللی هنرعکاسی (فیاپ) در ایران و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
نصر افزود: طی برنامه ریزی انجام شده برنامه این دوره از جشنواره طی اردیبهشت سال جاری آغاز و طی هفته سلامت نیز از سایت جشنواره رونمایی شد.
این مسئول ادامه داد: در این جشنواره 2 داور بین المللی شامل رئیس و معاون فدراسیون عکاسان جهان برای داوری آثار ارسالی دعودت شده اند که این از اهمیت این رخداد مهم حکایت دارد.
وی اضافه کرد: آثار چهارمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان در قالب کتاب منتشر شده بود که از سوی فدراسیون عکاسان خوب ارزیابی شد که این موفقیت تاثیر بسزایی در برگزاری پنجمین دوره آن داشته است.
نصر افزود: برگزاری این دوره از جشنواره در ارتقای سلامت بهداشت سلامت روان جامعه مهم و تاثیرگذار است و از طرفی حساسیت عموم مردم به ویژه عکاسان را با نگاهی متفاوت به این موضوع و افزایش اطلاعات با نگاه پیشگیرانه را به دنبال دارد.
مسئول سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره می توانند آثار خود را از جنبه های رونشناختی، روانپزشکی و پیشگیرانه به دبیرخانه ارسال کنند.
وی بیان کرد: جشنواره عکس سلامت روان در سال 89 در دانشگاه علوم پزشکی استان آغاز به کار کرد که 2 دوره آن سال گذشته و امسال بصورت بین المللی برگزار می شود.
نصر افزود: عکاسان و هنرمندان می‌توانند تا پنج دی امسال آثار خود را برای حضور در این رویداد به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانیWWW.MentalHealthExhibition.Ir ارسال کنند.
وی اظهار داشت: در چهارمین دوره این جشنواره که سال گذشته برگزار شد 16 هزار عکس از 75 کشور دنیا ارسال و در معرض داوری قرار گرفت که امیدواریم امسال نیز با استقبال مخاطبان مواجه شود.
این مسئول ادامه داد: بین المللی شدن این جشنواره ارتباطات بین المللی دانشگاه علوم پزشکی را با دیگر مجامع بین المللی جهان بیش از گذشته ارتقا می دهد.
وی یادآوری کرد: از عکاسان زنجانی نیز دعوت می شود با ارسال آثار خود در این دوره از جشنواره مشارکت فعالانه ای داشته باشند، چرا که ظرفیت های خوبی در این بخش وجود دارد.
نصر خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی ها، داوری آثار ارسالی به پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان دی امسال و مراسم اختتامیه، رونمایی از کتاب آثار برگزیده و تجلیل از برگزیدگان برتر اردیبهشت سال آینده انجام می شود.
به گفته وی، این جشنواره در مجموع 8500 یورو جوایز نقدی دارد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.