به گزارش ایرنا، امیرعلی نیک بخش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کتابخانه مرکزی زنجان بیش از 17 هزار و 800 متر مربع زیر بنا دارد و در صورت تکمیل شدن، بزرگ ترین کتابخانه از این نوع در کشور خواهد بود.
وی با بیان اینکه پروژه کتابخانه مرکزی زنجان هم اکنون 24 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: برای تکمیل این طرح گفت و گوهایی با یکی از صنایع بخش خصوصی در استان برای مشارکت در تکمیل طرح انجام شده است که امیدواریم با به نتیجه رسیدن آن، شاهد از سرگیری تکمیل کتابخانه مرکزی باشیم.
نیک بخش اظهار داشت: تا کنون 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی برای پروژه کتابخانه مرکزی زنجان هزینه شده است.

** رشد 4 درصدی اعضای کتابخانه های استان زنجان در یکسال گذشته
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت: شمار اعضای کتابخانه های عمومی این استان در مهرماه سال گذشته 77 هزار نفر بود که این میزان در پایان مهر امسال به 80 هزار و 422 نفر رسید که در این زمینه شاهد رشد 4.4 درصدی هستیم.
وی افزود: تعداد منابع کتابخانه های عمومی استان نیز طی این مدت با افزایش 6.6 درصدی به یک میلیون و 278 هزار و 655 نسخه رسید.
نیکبخش اظهار داشت: در فاصله مهرماه 96 تا پایان مهر سال جاری بیش از 964 هزار کتاب توسط اعضا از کتابخانه های عمومی به امانت برده شده است.
نیکبخش از فعالیت 95 باب کتابخانه در استان زنجان خبر داد و گفت: تعداد کتابخانه های عمومی استان نسبت به قبل از انقلاب 30 برابر شده است.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون عملیات مناسب سازی و زیبا سازی در 25 باب از کتابخانه ها استان اجرا شده است که برای این منظور 7 میلیارد ریال هزینه اختصاص یافت.

* 530 برنامه به مناسبت هفته کتاب در استان زنجان اجرا می شود
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان از برنامه ریزی برای اجرای 530 برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب در این استان خبر داد و گفت: 24 آبان جاری مصادف با روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار طرح عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی این استان اجرا می شود.
وی افزود: علاقه مندان می توانند جهت عضویت، به کتابخانه های عمومی سطح استان مراجعه کنند و با ارائه مدارک ثبت نام در آن ها عضو و از خدمات و امکانات کتابخانه ها بهره مند شوند.
نیکبخش اظهار داشت: تکمیل فرم تقاضای عضویت، ارائه یک قطعه عکس 4*3 و کارت شناسایی معتبر از شرایط عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت: همچنین با تصویب شورای فرهنگ عمومی استان، 24 آبان به عنوان روز اهدای کتاب به کتابخانه ها در زنجان نام گذاری شده است.
8068/3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.