به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در آیین تجلیل از کتابداران نمونه استان بوشهر افزود: در حوزه پیشرفت، توسعه و تحقق سند چشم انداز جامعه ای موفق است که با کتاب انس بیشتری داشته باشد.
وی بیان کرد: جامعه ای پیشرفته است که در آن برای افزایش سطح آگاهی جامعه، فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در این استان نیازمند گسترش است.
گراوند اظهار داشت: گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه امر مهم و ارزشمندی است که این مهم نیازمند تامین زیرساخت‌ها و تجهیز کتابخانه‌های عمومی است.
وی بیان کرد: کسانی که برای بهبود وضعیت کتاب خوانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه فعالیت می‌کنند شایسته تقدیر هستند و انتظار می رود با حرکت در یک مسیر صحیح سطح علمی جامعه روز به روز ارتقا یابد.
گراوند با اشاره به نقش شهرداری ها در حوزه اجتماعی و مدیریت شهری افزود: در شهر هوشمند باید زمینه های لازم در بخش های مختلف از جمله ترویج فرهنگ کتاب خوانی فراهم شود.
وی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، مسابقه ها و فعالیت های فرهنگی در بخش کتاب خوانی را راهی برای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب خوانی در جامعه عنوان کرد.
استاندار بوشهر افزود: مرکز این استان با توجه به ظرفیت موجود، نیازمند کتابخانه مرکزی بزرگ و با کیفیت مناسب است که در این ارتباط ساخت و تجهیز کتابخانه مرکزی در بندر بوشهر در دستور کار قرار گرفته و تا دهه فجر مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی گفت: از آنجا که استان بوشهر از استان‌های جوان کشور است باید برای توسعه و پیشبرد فرهنگ در استان، انگیزه کتاب خوانی و مطالعه بخوبی ترویج شود.
گراوند اضافه کرد: تاریخ استان بوشهر در حوزه تعلیم و تربیت بسیار درخشان است و باید این روحیه دانش پژوهی و مطالعه را نیز در استان با برنامه‌ریزی مناسب احیا و نسل جوان را نسبت به کتاب خوانی و مطالعه ترغیب کرد.
مدیرکل کتابخانه های استان بوشهر گفت: با توجه به جمعیت یک میلیون و 130 هزار نفری استان در زمان حاضر 64 کتابخانه عمومی فعال است که تقویت زیرساخت های این بخش برای پاسخگویی به نیاز جامعه هدف ضروری است.
سید علی هاشمی افزود: با توجه به اینکه سه شهر و 32 روستای استان فاقد کتابخانه عمومی است و 30روستا نیز می توانند کتابخانه سیار داشته باشند می توان در برنامه ای هدفمند همانطور که بیشتر روستاها دارای زمین چمن مصنوعی شدند در 2 مرحله تا پایان دولت دوازدهم صاحب کتابخانه عمومی شوند.
وی اظهار داشت: هرچند تعداد کتابخانه های عمومی استان بوشهر نسبت به 11پیش از انقلاب افزایش 6 برابری داشته ولی همچنان تقویت زیرساخت ها در این بخش ضروری است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: براساس سند چشم انداز 1404 باید تعداد کتابخانه های عمومی استان بوشهر به 130 واحد برسد که در این ارتباط همکاری خیران، مسئولان و اصحاب رسانه ضروری است.
هاشمی بیان کرد: در زمان حاضر 875 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان بوشهر وجود دارد که در اختیار 34هزار و 500 نفر عضو قرار می گیرد.
در این آئین از کتاب زندگینامه حضرت معصومه (ع) تالیف نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر رونمایی و از کتابداران نمونه تجلیل شد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.