به گزارش ایرنا، پس از گذشته چندین سال از جنگ تحمیلی هنوز هم در مجالس و محافلی که روضه شهدای کربلا در آن خوانده می شود، نام شهدای هشت سال دفاع مقدس ایران نیز می درخشد و تاریخ آنها را به دست فراموشی نخواهد سپرد.
آموزش و پرورش، سپاه، بنیاد شهید و دستگاه های متولی به هر بهانه ای به دنبال زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس برای نسلی هستند که بویی از جنگ را استشمام نکردند و حتی صدایی از آژیر خطر، بمباران و موشک های دشمن را نشنیدند.
همزمان با سالگرد شهادت شهید حسین فهمیده، آموزش و پرورش استان زنجان برای گرامیداشت یاد این والامقام و سه هزار و 600 شهید دانش آموز کشور یادوآره ای برای این جانثاران برگزار کرد.
جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در این مراسم اعلام کرد: نشر ارزش‌های معنوی و اخلاقی با عطر خون شهیدان تاثیر بسزایی برای جوانان داشته و انگیزه مبارزه با استکبار جهانی و ترویج فرهنگ عاشورایی را به همراه دارد.
سرهنگ ابوالفضل طهماسبی، شهادت را زندگانی جاودانه برای اوج و تعالی خواند و افزود: شهادت تکامل ایمان خلوص قلب‌ است که انتخاب این راه آزادانه، عاقلانه و آگاهانه و یاعشق به خدا انجام می شود.
وی گفت: استکبار جهانی و شبکه های ماهواره ای معاند درصدد زیرسوال بردن خدمات مادی و معنوی 40 ساله انقلاب اسلامی هستند.
جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان اظهار داشت: در چهلمین سال پیروزی انقلاب باید دستاوردهای آن به نسل فعلی که در آن زمان نبوده اند، تبیین شود.
طهماسبی افزود: در زمان حاضر دشمنان به مردم ولایتمدار از طریق شبکه های مجازی به هر نحوی به لحاظ روحی آسیب می زنند و درصدد هستند تا دستاوردهای معنوی را زیر سوال ببرند.
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه دشمن از طریق بشقاب های سمی در داخل خانه ها نفوذ کرده است، گفت: دانش آموزان باید کتاب و نوشته های نزدیکان به طاغوت را بخوانند و خود به نتیجه برسند که 100 سال حکومت اسکتبار در ایران موجب از بین رفتن 40 تا 50 درصد از مردم بر اثر گرسنگی شد.
جانشین فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: ایران اسیر دست روس و انگلیس و تمام دارایی ها در دست این دو کشور بود که به غارت می بردند.
طهماسبی با بیان اینکه انقلاب ایران و امنیت کشور با شهادت 200 هزار نفر به نتیجه رسیده است، افزود: انقلاب ایران برگرفته از درس عاشوار و قیام اباعبدالله الحسین (ع) است.
وی، به منزلت رسیدن زنان ایرانی را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: در گذشته این قشر حق انتخاب و سوادی نداشتند که در حال حاضر 70 درصد از ظرفیت های دانشگاهی را زن ایرانی و 30 درصد را مردان تشکیل می دهند.

** دانش آموزان وسلیه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت هستند
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این آیین گفت: دانش آموزان مهمترین ظرفیت و وسیله برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند.
مریم رشتچی افزود: دانش آموزان مدارس شاهد استان زنجان با تکیه بر ارزش های الهی می توانند نقش مهمی در گسترش این فرهنگ داشته باشند.
وی با بیان اینکه استان زنجان 407 دانش آموز و 46 معلم شهید تقدیم انقلاب کرده است، اظهار داشت: دستگاه تعلیم و تربیت استان یکهزار و 500 رزمنده، 425 جانباز و 93 آزاد فرهنگی شاغل و بازنشسته دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: انتقال ارزش های هشت سال دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل فعلی و آینده باید با جدیت در برنامه ریزی های قرار بگیرد.
رشتچی یادآوری کرد: باید ارزش های متعالی جامعه به نسل آینده ای که شاهد آن نبوده اند به درستی منتقل شود.

** خاطران شهیدان را می خوانم
یکی از دانش آموزان حاضر در این یادوآره گفت: با توجه به اینکه در زمان جنگ تحمیلی نبودیم اما وقایع آن زمان از پدر و مادر ها به ما بازگو می شود.
وی اظهار داشت: بیشتر علاقمند به خواندن خاطرات شهدای هشت سال جنگ تحمیلی هستم ، باید در کتابخانه های مدارس کتاب های بیشتری از وصیت و خاطرات دانش آموزان و سایر شهدا باشد.
یکی دیگر از دانش آموزان حاضر در مراسم گفت: شهدای دانش آموز الگوی ما هستند و راه آنها را ادامه می دهیم و هرگز به دشمنان ایران اجازه نمی دهیم کاری کنند که یاد و نام آنها فراموش شود.
این دانش آموز مدرسه شاهد اطهر زنجان افزود: به دوستان خود نیز توصیه می کنم پشت ولایت فقیه باشند و هیچ زمانی فریب دشنمان بویژه آمریکای جنایتکاری که جنایت های آن در یمن و دیگر کشورهای مسلمان دیده می شود را نخورند.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.