به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی پزشکی قانونی لرستان، حمید رضا نظیفی افزود: آمار پرونده های ناشی از مرگ و میر حوادث رانندگی استان طی 6 ماه نخست امسال در سه حوزه درون شهری، برون شهری و جاده های روستایی نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.06 درصد کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: در این مدت 237 نفر در جریان حوادث رانندگی استان لرستان جان خود را از دست داده‌اند که این آمار به لحاظ تفکیک حوزه ها شامل فوت 35 نفر در جاده های درون شهری،184 نفر در جاده های برون شهری و 18 نفر در جاده های روستایی می باشد.
وی تصریح کرد: در بازده زمانی سال گذشته 242 نفر در جریان حوادث رانندگی استان لرستان جان خود را از دست داده‌اند که این آمار به لحاظ تفکیک حوزه ها شامل فوت 55 نفر در جاده های درون شهری، 178 نفر در جاده های برون شهری و 11 نفر در جاده های روستایی بود.
نظیفی گفت: مقایسه آماری این دو بازده زمانی نشان می دهد تصادفات منجر به فوت در حوزه درون شهری 36.3 درصد کاهش، در حوزه برون شهری 3.4 درصد افزایش و در حوزه جاده های روستایی نیز 63.5درصد افزایش داشته است.
مدیرکل پزشکی قانونی لرستان تاکید کرد: همچنین مجموع آمار فوت شدگان ناشی از تصادفات رانندگی طی سال گذشته 442 نفر بوده که از این میزان 68 نفر در جاده های درون شهری، 351 نفر در جاده های برون شهری و 23 نفر در جاده های روستایی بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند.
نظیفی گفت: در تصادفات منجر به فوت، ضربه به سر( آسیب جمجمه و مغز )علت اصلی مرگ در حوادث رانندگی است و نیمی از فوتی های حوادث رانندگی در محل حادثه کشته می شوند.

***افزایش 35 درصدی آمار مجروحین حوادث رانندگی در لرستان
مدیرکل پزشکی قانونی لرستان اضافه کرد: آمار مجروحین ناشی از سوانح رانندگی طی 6 ماهه نخست امسال افزایش 35 درصدی داشته است.
نظیفی افزود: میزان آمار مصدومین ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان لرستان در این مدت 6 هزار و 201 نفر ثبت شده که شامل چهار هزار و 418 نفر مرد و یک هزار و 783 نفر زن بوده است.
وی تصریح کرد: 6 ماهه نخست سال گذشته (1396) چهار هزار و 489 پرونده ناشی از مصدومین حوادث رانندگی شامل سه هزار و 413 پرونده برای مردان و یکهزار و 76 پرونده برای زنان در مراکز پزشکی قانونی استان تشکیل شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی لرستان افزود: طبق بررسی های به عمل آمده میزان کل آمار مصدومین ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان طی سال گذشته هشت هزار و 680 نفر ثبت شده که به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل 6 هزار و 611 نفر مرد و تعداد 2 هزار و 69 نفر زن بوده است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.