به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، دکتر علی عباسی افزود : در سال گذشته 214 نفر از کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی در محورهای درون و برون شهری مازندران عابران پیاده بودند.
وی مجموع آمار جان باختگان حوادث رانندگی در محورهای مازندران را 653 نفر اعلام کرده است.
* کاهش 13 درصدی مرگ ناشی از تصادف
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت که آمارفوتی سوانح رانندگی در جاده های این استان در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه آن در سال 94 حدود 13 درصد کمتر شد.
دکتر عباسی اظهارداشت : 513 نفر از جان باختگان ناشی از تصادف در این استان را مردان و 140 نفر دیگر را که عمده آنها سرنشینان خودروها بودند را زنان تشکیل دادند.
* محور ساری مرگبارترین جاده مازندران در سال 95
وی اضافه کرد : بیشترین جان باختگان سوانح رانندگی در مازندران در سال گذشته مربوط به محورهای شهرستان ساری و میاندرود با 102 نفر بود.
دکتر عباسی محورهای گلوگاه در شرق و رامسر در غرب مازندران را با میانگین 11 حادثه رانندگی فوتی امن ترین محورهای این استان در سال 95 اعلام کرد.
*افزون بر 15 هزار و 418 مصدوم رانندگی
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران آمار مصدومان حوادث ناشی از رانندگی را در محورهای این استان در سال گدشته 15 هزار و 418 نفر اعلام کرده که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال 94 آمار مصدومان 2 درصد بیشتر شد.
مازندران 3 هزار و 600 کیلومتر جاده اصلی و حدود 7 هزار کیلومتر جاده فرعی و روستایی دارد که سالانه افزون بر 20 میلیون مسافر از این جاده ها تردد می کنند که جاده هراز با داشتن روزانه 40 هزار تردد خودرویی پرترافیک ترین محور مازندران است.
کندوان و سوادکوه از دیگر محورهای پرترافیک مازندران هستند.
خبرنگار: حسین فلاحتی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.