حامد تقی بیگلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این رابطه 2 صیاد متخلف که به صورت غیرمجاز نسبت به زنده گیری پرنده سهره طلایی، اقدام می کردند توسط عوامل انتظامی این شهرستان دستگیر شدند.
وی، اظهار کرد: از این 2 صیاد پرنده، پنج قطعه سهره طلایی به همراه سه عدد قفس نگهداری پرنده، کشف و خودروی آنان نیز توقیف شد که با توجه به قانون شکار و صید، باید مبلغ 10 میلیون ریال به عنوان ضرر و زیان به حساب محیط زیست واریز کنند.
تقی بیگلو افزود: این صیادان متخلف غیربومی که برای اعمال قانون به مرجع قضایی معرفی شدند، با سر رسیدن به موقع ماموران انتظامی، فرصت نیافتند تا تعداد بیشتری از پرندگان را صید کنند.
وی یادآور شد: شهریور امسال نیز هشت قطعه سهره طلایی از یک صیاد متخلف غیربومی کشف شد که توسط محیط بانان این شهرستان در دامان طبیعت رهاسازی شدند و فرد خاطی نیز به مراجع قضایی تحویل شد.
استان زنجان زیستگاه 2 نوع پرنده زیبای سهره از نوع معمولی و طلایی است و محیط زیست برای صید هر قطعه از این نوع پرندگان مبلغ 2 میلیون ریال جریمه به عنوان ضرور و زیان از خاطیان دریافت می کند و از جنبه عمومی جرم نیز رای و نظر قاضی پرونده، شرط است.
سهره، پرنده ای کوچک جثه و اندکی کوچکتر از گنجشک خانگی با اندازه 12سانتی متر، دم چنگالی شکل و منقار مخروطی و نسبتا باریک و پرواز این پرنده موجی و رقص مانند است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.