امجد باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این بازرسی که از سوی محیط بانان خرمدره و با حکم قضایی صورت گرفت، یک قبضه سلاح شکاری تک لول و پنج عدد قفس ویژه نگهداری پرندگان نیز کشف و ضبط شد.
وی اظهار کرد: این 2 شکارچی متخلف و غیرمجاز که بومی روستاهای اطراف شهرستان خرمدره بودند به جرم نگهداری این کبک های وحشی و آلات و ادوات شکار به مراجع قضایی معرفی شدند تا مورد اعمال قانون قرار گیرند.
به گزارش ایرنا، اوایل مهر جاری نیز تعداد 15 قطعه کبک توسط ماموران یگان حفاظت شهرستان خرمدره از منزل یک صیاد خاطی کشف شده بود که پس از 14 روز و اطمینان از داشتن شرایط پرواز در دامان طبیعت این شهرستان رهاسازی شدند.
این صیاد متخلف نیز که بومی منطقه بود پس از تشکیل پرونده به منظور رسیدگی حقوقی و اعمال قانون به مراجع قضایی شهرستان خرمدره معرفی شد.
برای شکار هر قطعه کبک مبلغ 2 میلیون ریال جریمه به عنوان ضرور و زیان درنظر گرفته شده است که باید از سوی متخلفان به حساب محیط زیست واریز شود و از لحاظ جنبه عمومی جرم نیز قاضی پرونده رای می دهد.
24 خرداد امسال نیز 2 شکارچی متخلف با یافتن 2 لانه کبک، 2 ماده کبک خوابیده بر روی تخم ها را به تور انداخته بودند که با تیزبینی محیط بانان در دام گرفتار شدند.
این شکارچیان خاطی نیز به جرم تخریب لانه های این 2 قطعه کبک و آسیب وارد کردن به 15 تخم و به تور انداختن کبک ها، به مراجع قضایی معرفی شدند.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.