رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: با فساد و متعرضان به بیت‌المال باید قاطعانه برخورد شود.

به گزارش ایلنا ، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی درجلسه مشترک با رئیس سازمان بازرسی استان زنجان ضمن تسلیت اربعین حسینی، گفت: اداره‌کل بازرسی استان زنجان زحمات و اقدامات خوب و اثرگذاری در حوزه نظارت و پیشگیری انجام داده است.

صادقی نیارکی، با اشاره به نقش موثر سازمان بازرسی در جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، افزود: از قبل در جریان فعالیت‌ها و برخی امور صورت گرفته توسط سازمان بازرسی استان بوده‌ایم و جای خوشحالی دارد که بخشی از قوه قضائیه به نام سازمان بازرسی در استان‌ها می‌توانند در تنظیم امور دستگاه‌های اجرایی فعالیت کرده و در جلوگیری از سوء‌جریان و انحراف در دستگاه‌ها نقش موثری داشته باشند و باید قدردان این زحمات بود.

این مقام قضایی استان زنجان، با بیان اینکه باید برنامه‌ها مبتنی بر فایده باشد تا شاهد موفقیت باشیم، اظهار کرد: اگر نگاه‌ها را به هم نزدیک‌تر کنیم می‌توانیم شاهد اقدامات مبتنی بر فایده باشیم، در غیر این صورت نه تنها باری از دوش جامعه و حاکمیت نمی‌توان برداشت، بلکه ممکن است باری را به بارهای قبلی اضافه کنیم، لذا باید سعی کنیم اقدامات ما در حوزه‌های مختلف بازپرسی، دادگاهی، تجدیدنظر و بازرسی‌هایی که در ادارات به صورت موردی و برنامه‌ای انجام می‌شود باید مبتنی بر فایده باشد تا طعم موفقیت را بتوان چشید.

وی، با تاکید بر اینکه باید همه زمان و تلاش ما در راستای خدمت به مردم صرف شود، ادامه داد: اگر بررسی کنیم حضور ما در هر مسند و خدمتی برای دولت هزینه دارد؛ چراکه ما استخدام دولت بوده و حقوق می‌گیریم و حاکمیت برای ما هزینه می‌کند، لذا باید اقدامات ما فایده داشته و موثر باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، با اشاره به اینکه همواره باید نوع بازرسی‌ها بر حسب موارد متعدد، متفاوت باشد، اضافه کرد: نوع برخوردها نیز باید متفاوت بوده و مبتنی بر اصل فایده باشد و اگر رسیدگی‌ها و بازرسی‌ها بر مبنای توجه به تاثیر و فایده نباشد، نمی‌توان انتظار داشت اثرات مثبتی در جامعه داشته باشد.

صادقی‌نیارکی، با اشاره به اینکه ما در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم، اظهار کرد: امروز دشمن با تمام توانش به منظور ایجاد فضای ناامن روانی و اقتصادی وارد میدان شده و در جامعه شاهد برخی مشکلات در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی هستیم، لذا باید همه تلاش کنیم تا با اقدامات و برنامه‌های مدون خود با این ترفندها و توطئه‌های دشمنان مقابله کنیم و دقت داشته باشیم که رفتارها و واکنش‌ها در زمان صلح و جنگ دارای قاعده‌های مختلف است و برخورد در میادین جنگ بر اساس نوع آن باید متفاوت باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، با طرح این سئوال که در شرایط سخت کنونی چرا باید دستگاه‌های دولتی برای جامعه مشکل ایجاد کنند، ادامه داد: گاهی اوقات برخی مسائل به‌وجود آمده در استان به افراد برمی‌گردد اما باید توجه داشت که چه افرادی زمینه ایجاد این مشکلات را در استان فراهم کرده‌اند. به عنوان مثال در حال حاضر موضوع باغ‌شهرها به یک مسئله پیچیده در استان تبدیل شده است و پس از بررسی مشخص شده که برخی دستگاه‌های دولتی در این موضوع دخالت داشته‌اند.

این مقام عالی قضایی استان زنجان، با انتقاد از اینکه چرا باید انحراف، فساد، کج‌روی و جابه‌جایی پول همواره در دستگاه‌های دولتی باشد، تصریح کرد: تا زمانی که یک مسئول فاسد بر مسند باشد، نمی‌توان کاری از پیش برد.

وی، ادامه داد: قانون پیش‌فروش آپارتمان یک مشکل اساسی است لذا مردم نیز هوشیار باشند و در این معاملات شرکت نکنند و باید بررسی کرد زمینه این مسائل را چه کسی فراهم می‌کند.

صادقی‌نیارکی، با تاکید بر اینکه موضوع بازرسی در ادارات از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است، اضافه کرد: از آنجایی که بازرسی نیز جزئی از مجموعه قضایی است، لذا گاهی اوقات ورود دادستان به مسائل مختلف ارائه شده از سوی بازرسی باعث کاهش تخلفات و عدم تشکیل پرونده خواهد شد و باید سعی کرد از این ظرفیت استفاده شود.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، افزود: همواره با همراهی و یکی شدن می‌توان به نتایج مثبت و بهتری دست یافت بر همین اساس می‌توان گفت بازرسی نیز با دستگاه قضا یکی است و دادگستری از بازرسی دفاع خواهد کرد و با کسانی که به بیت‌المال دست‌اندازی می‌کنند به شدت برخورد می‌کنند.

این مقام عالی،  قضایی استان زنجان ادامه داد: برخورد با مسئولان خاطی باید با شدت بیشتری صورت گیرد؛ چراکه این کارگزار خاطی با علم و فهم خطا کرده است، لذا باید مجازاتش بیشتر شود و در قانون این موضوع مورد تاکید بود و روح قوانین نیز موید این تاکید است.

وی، با تاکید بر اثرگذاری رفتار مسئولان بر نگرش مردم نسبت به نظام، تصریح کرد: گاهی اوقات برخی از رفتارهای مسئولان باعث گریزان شدن مردم از نظام و دین می‌شود، لذا نباید این مسائل را نادیده گرفت و در این زمینه کوتاه آمد.

رئیس شورای قضایی استان، با اشاره به اینکه پاکی جامعه را از پاکی حاکمان می‌دانیم و ناپاکی جامعه را ناشی از ناپاکی حاکمان باید دانست، افزود: اگر مدیری زمینه انحراف را در جامعه فراهم می‌کند باید با آن با شدت برخورد کرد، زیرا این رفتار می‌تواند در جامعه اثرات سوء فراوانی داشته باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.