علیرضا عالیپور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه یک سوم شبکه دفع فاضلاب اهواز فرسوده است افزود: یک سوم از شهر اهواز نیز سیستم دفع فاضلاب ندارد و این شبکه در اهواز با یک سوم ظرفیت خود فعال است.
وی با اشاره به اینکه 10 ایستگاه پمپاژ مشترک با شرکت آبفا داریم گفت: برخی شبکه های اصلی شهرداری مختص دفع آب های سطحی است اما برای دفع فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد و حتی کارکنان شهرداری در لایروبی نیز با آبفا همکاری می کنند.
عالیپور ادامه داد:با میزان اعتبارات تخصیصی و توان مالی در خوزستان شبکه دفع فاضلاب در سال های آینده هم با این نگاه به موضوع زیرساخت شهری حل نمی شود.
وی افزود: شبکه دفع آب های سطحی شهر اهواز مبتنی بر شبکه فاضلاب است زیرا میانگین بارش های سالیانه در اهواز کم و بارش میانگین 30 میلیمتر حداکثر در 2 روز از سال اتفاق می افتد و بقیه بارش ها زیر این مقدار است.
عالیپور بیان کرد: باتوجه به انبوهی از مشکلات زیرساختی شهر اهواز، احداث شبکه دفع آب های سطحی از اولویت برنامه ریزان شهری خارج،و پول به سمت سایر اولویت ها گرایش پیدا می کند.
وی گفت: اگر شبکه فاضلاب اهواز سالم و بدون ایراد و ایستگاه پمپاژ آن فعال باشد، تا بارش های زیر 30 میلیمتر مشکل جدی نداریم و آب با یکی دو ساعت تاخیر دفع می شود اما این شبکه فاضلاب فرسوده است.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز افزود: شرایط درآمدی فعلی شهرداری اهواز به گونه ای است که تنها به فکر پرداخت حقوق کارکنان خود است.

** متهم دانستن کنوکارپوس اشتباه بود
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در ادامه به مساله متهم دانستن درخت کنوکارپوس در ایجاد تنگی نفس برای شهروندان اشاره کرد و ادامه داد: متهم دانستن کنوکارپوس در ایجاد تنگی نفس اشتباه بود و شهرداری از همان ابتدا بر این مساله تاکید داشت.
وی ادامه داد: طبق تحقیقات اداره کل محیط زیست خوزستان در گزارش جامع آلودگی مهم ترین آلودگی هوا و حتی آب آلودگی ناشی از فعالیت های نفتی، گازی و فلرها عنوان شده است.
عالیپور خاطر نشان کرد: از بارندگی پارسال تاکنون بر اساس مصوبات ستاد مدیریت بحران و شورای بهداشت خوزستان، 300 هزار کنوکارپوس هرس سنگین شده اند و بیشتر آنها امسال اصلا به گل دهی نرسیدند.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.