ثریا قربانی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: میزان غلظت گرد و غبار تا 150 میکروگرم بر متر مکعب هوا طبیعی و استاندارد است اما از این مقدار بیشتر به ترتیب وارد وضعیت های هشدار، اضطرار و بحران می شود.
وی افزود: از شب گذشته تاکنون به صورت میانگین میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان سرپل ذهاب به 920 میکروگرم بر متر مکعب رسید که نشان دهنده وضعیت بحرانی و خطرناک است.
رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کرمانشاه افزود: این میزان در پاوه 534 میکروگرم بر متر مکعب است که وضعیت هوای این شهرستان را نیز در شرایط بحرانی قرار داده است.
به گفته قربانی، میزان غلظت گرد و غبار در شهر کرمانشاه هم 420 میکروگرم بر متر مکعب هوا است که وضعیت هوای مرکز استان را در حالت اضطرار قرار داده است.
وی با بیان اینکه وضعیت هوای کنگاور نیز در حالت هشدار قرار دارد، گفت: میزان غلظت گرد و غبار در این شهرستان 361 میکروگرم بر متر مکعب هوا برآورد می شود.
ستادهای مدیریت بحران شهرستان های جوانرود، قصرشیرین و سرپل ذهاب کلیه مدارس شیفت این شهرستان ها را به دلیل آلودگی هوا تعطیل اعلام کردند.
هوای شهر کرمانشاه در سال گذشته 13 روز از حد استاندارد خارج شده است که 10 روز آن وضعیت در حالت هشدار و سه روز هم در حالت بحران بوده است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.