ثریا قربانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس پایش های انجام شده میزان غلظت گرد و غبار در آسمان شهرستان های کرمانشاه و سرپل ذهاب به ترتیب 200 و 198 میکروگرم بر مترمکعب هوا است که نشان دهنده وضعیت هشدار است.
به گفته وی میزان غلظت گرد و غبار تا 150 میکروگرم بر متر مکعب هوا طبیعی و استاندارد است اما از این مقدار بیشتر به ترتیب وارد وضعیت های هشدار، اضطرار و بحران می شود.
رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت هوای دیگر شهرستان های استان در وضعیت سالم است، گفت: از روز گذشته تا کنون میزان گرد و غبار در استان کرمانشاه کاهش پیدا کرده است.
قربانی ادامه داد: بر اساس پیش بینی هواشناسی با توجه به فعالیت سامانه ای ناپایدار در جو منطقه، میزان غلظت گرد وغبار در آسمان استان کاهش پیدا خواهد کرد.
روز گذشته وضعیت هوای شهرستان های مرزی استان بحرانی و شهر کرمانشاه اضطراری بود به نحوی که ستادهای مدیریت بحران شهرستان های جوانرود، قصرشیرین، سرپل ذهاب و پاوه مدارس این شهرستان ها را به دلیل آلودگی هوا تعطیل کردند.
هوای شهر کرمانشاه در سال گذشته 13 روز از حد استاندارد خارج شده است که 10 روز آن وضعیت در حالت هشدار و سه روز هم در حالت بحران بوده است.
7445/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.