به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری استان به سرمایه گذاری های خارجی در زنجان اشاره کرد و افزود: این سرمایه گذاری پنج تاثیر مستقیم در استان داشته و طراز سرمایه گذاری ارزی را به طور قابل توجهی رشد داده است.
وی یادآوری کرد: 630 میلیون دلار و 700 میلیارد تومان با اشتغال چهار هزار و 877 شغل در استان زنجان سرمایه گذاری خارجی انجام شده است.
درویش امیری اظهارداشت: از سال 94 تا شهریور امسال 700 میلیارد تومان توسط شرکت های سرمایه گذاری خارجی مالیات پرداخت شده است.
وی افزود: برابر اعلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و اتاق بازرگانی ایران، زنجان سومین استان در امنیت سرمایه گذاری خارجی و در فضای کسب و کار است.
استاندار زنجان گفت: 3.5 درصد درآمد زنجان بر دوش 57 هزار واحد صنفی در استان است که در 6 ماهه نخست امسال 17 میلیارد و 600 میلیون تومان به درآمد استان کمک کرده اند.
درویش امیری با بیان اینکه فقط یک شرکت خارجی در استان بیش از 157 میلیارد تومان مالیات به حساب درآمدهای استان زنجان واریز کرده است که این رقم جدا از 73 میلیارد تومان حقوق گمرکی می باشد.
وی اضافه کرد: سهم شرکت های خارجی در درآمد استان 40 درصد است و سهم 57 هزار واحد صنفی 3.5 درصد است.
به گفته استاندار زنجان، برابر اعلام وزارت اقتصاد و دارایی در کسب درآمد استان طی 6 ماهه گذشته از سال رتبه نخست را دارد.
درویش امیری خاطرنشان کرد: نوسانات نرخ ارز آشفتگی هایی را در بازار، حوزه تولید و اقتصاد ایجاد کرد و این مهم فقط مختص خرید و فروش مایحتاج عمومی نیست بلکه آثار آن در همه حوزه ها و اشتغال نیز دیده می شود.
به گفته درویش امیری، بخشی از این شرایط متاثر از شرایط جهانی و بین المللی و تحریم های داخلی و خارجی، ضعف مدیریت، نظارت، کنترل و نگرانی مردم به آینده، بی اعتمادی مردم به گفته های مسئولان و حرص و ولع در جامعه است.
استاندار زنجان گفت: به اندازه 20 سال برخی از مواد غذایی مورد نیاز را در کشور داریم بازهم در خانه ها انبار می شود که ناشی از حرص و ولع و بخشی نیز ناشی از بی اعتمادی بوجود آمده است که باید از جان و دل برای نظام، انقلاب اسلامی و ادامه حیات مایه بگذاریم.
درویش امیری با بیان اینکه مردم شایعه فضای مجازی را باور دارند اما سخن مسئولان را باور ندارند، متذکر شد: باید بی اعتمادی بوجود آمده بازسازی شود که این مهم ناشی از ضعف در مدیریت، نظارت، کنترل و برخورد با محتکران و متخلفان است.
وی با بیان اینکه عده ای نیز با جا خالی دادن های سیاسی و جناحی به مسائل دامن می زنند، گفت: باید تا پایان سالجاری با این شرایط به شرطی که همه باهم باشیم با قدرت عبور کنیم.
استاندار زنجان با بیان اینکه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در ایران باید نسبت به امور مردم دلسوزی داشته باشند، گفت: در این مساله همه شریک هستیم و نباید جزیره ای عمل کنیم و بدنه سیستم و کارشناسان اداری باید با مدیران همسو و همگام باشند.
درویش امیری با تاکید بر اینکه اختیارات به استان ها و مدیران آن باید بیش از گذشته واگذار شود، افزود: دلیلی ندارد بعد از 40 سال اعتبارات دهیاری استان و درآمدهای دولتی و شرکت های دولتی در تهران تعیین و به حساب خزانه واریز شود.
استاندار زنجان این اقدام را شنا کردن خلاف جهت بیان کرد و افزود: باید اختیارات به استان ها واگذار شود.
درویش امیری به برگزار هرچه با شکوه جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در استان زنجان تاکید کرد و افزود: نباید این مراسم مختص روز 22 بهمن باشد و دستاوردهای انقلاب در 40 سال گذشته در همه حوزه های مختلف برای مردم تببین و برنامه های پیش رو نیز اطلاع رسانی شود.
وی ادامه داد: کوتاهی در بیان دستاوردهای 40 سال انقلاب اسلامی جفا در حق امام راحل، ولی امر مسلمین و خون شهداست.
استاندار زنجان با بیان اینکه باید توفیق ها و نارکارآمدی ها احصا، ضعف و قوت ها شناسایی شود، افزود: باید دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران بدون عیب و نقص و با شایستگی تبیین شود تا رضایت ولی امر مسلمین، روح بلند امام راحل و شهدای ایران اسلامی محقق شود.
درویش امیری خاطرنشان کرد: ملت ولایتمدار همانگونه که هشت سال دفاع مقدس را متعلق به خود می دانند و بدون غرض آن را نقد می کنند باید دستاوردها و اقدامات انقلاب در طول 40 سال را نیز با اتحاد و همدلی مردم و مسئولان بیان کنند.
وی خاطرنشان کرد: در سایه اتحاد، و وحدت ملی و انسجام درونی امنیت ملی در همه عرصه ها محقق می شود.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.