به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه شنبه به مناسبت هفته سلامت در دیدار با مدیر کل بیمه سلامت استان افزود: تجویز غیر منطقی دارو به انباشته شدن اقلام دارویی در منازل منجر می شود که این موضوع نیز اتلاف سرمایه را به دنبال دارد.
امام جمعه زنجان همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در رفع همپوشانی بیمه ای خاطرنشان کرد: این مساله به دلیل برخورداری فرد از چند دفترچه درمانی رخ داده است که باید برای رفع مشکلات ناشی از آن باید این همپوشانی ها با جدیت بیشتری رفع شود.
وی ابراز کرد: عموم مردم خدمات با کیفیت تری را از حوزه درمان خواستار هستند در حالی که نباید این انتظارات و توقعات بیش از امکانات موجود باشد.
مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان نیز در این دیدار گفت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت، قانون برنامه پنجم و ششم توسعه دولت را مکلف کرد که افراد جامعه حداقل از یک بیمه پایه ای برخوردار باشند.
خدیجه ابراهیم خانی افزود: طبق برآوردهای انجام شده حداکثر 6 میلیون نفر باید به طور رایگان تحت پوشش بیمه همگانی سلامت در کشور قرار می گرفتند که به دلیل نبود اطلاعات جامع و دقیق این رقم به بیش از 10 میلیون نفر رسید.
وی بیان کرد: پوشش بیمه ای رایگان این نوع بیمه، مشکلاتی نظیر همپوشانی و هدایت بیمه شدگان صندوق کارمندی به این نوع بیمه را موجب شد که در نهایت این تعداد در استان به 150 هزار نفر رسید.
ابراهیم خانی افزود: هم اکنون 95 درصد هزینه های بستری برای بیمه شدگان روستایی و 70 درصد سرپایی در مراکز بیمارستانی پرداخت می شود و این میزان در مناطق شهری به ترتیب 90 و 70 درصد است.
این مسئول ادامه داد: برای جمعیت بیماران خاص نیز 100 درصد خدمات پوشش داده می شود و هم اکنون این اداره با 90 درصد مراکز درمانی قرار داد دارد که در سال گذشته 2 میلیون و 500 بار مراجعه به مراکز طرف درمانی سرپایی و بستری انجام گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در کل کشور 195 میلیون بار مراجعه به مراکز یاد شده انجام شد که بطور میانگین هر ثانیه 6 نفر خدمت گرفته اند.
به گزارش ایرنا، هفته بیمه سلامت از 27 مهر تا سوم آبان در کشور آغاز می شود که روزهای این هفته با عناوین بیمه سلامت، توانمند سازی و ترویج فرهنگ عمومی، بیمه سلامت سازمان الکترونیک و هوشمند سازی، بیمه سلامت، سطح بندی و نظام ارجاع، بیمه سلامت، پوشش بیمه همگانی و حفاظت از بیمه شدگان، بیمه سلامت، حقوق شهروندی و مشتری مداری، بیمه سلامت، تجمیع منابع خرد راهبردی و روز هفتم مشارکت های اجتماعی وشرکای کاری بیمه سلامت نامگذاری شده است.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.