به گزارش ایرنا اسدالله دویش امیری شامگاه شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ضرورت تقویت زمینه های جذب سرمایه گذاری های خارجی در استان اشاره کرد و افزود: از سال 94 تا کنون نزدیک 700 میلیارد تومان از محل حضور شرکت ها و سرمایه گذران خارجی درآمد نصیب استان زنجان شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، استان زنجان از نظر امنیت سرمایه گذاری خارجی رتبه سوم را در کشور دارد، گفت: بر اساس اعلام اتاق بازرگانی کشور نیز زنجان همین رتبه را در فضای کسب و کار به خود اختصاص داده است.
استاندار زنجان از مدیران، اصحاب رسانه ، تریبون داران و افراد دارای نفوذ سیاسی و اجتماعی خواست نگذارند تا جای سرمایه گذاری خارجی در استان تنگ شود.
وی تصریح کرد: نباید طوری رفتار کنیم که سرمایه گذاران خارجی از آمدن به زنجان مایوس شوند چرا که هر چقدر فضای مناسب برای سرمایه گذاری خارجی مهیا شود، به اقتصاد استان کمک خواهد شد.
درویش امیری خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم گاهی عده ای به دلیل فقدان اطلاعات یا اغراض سیاسی و شخصی و گاهی نیز به دلیل بیماری روحی و روانی به سرمایه گذاری خارجی حمله کنند.
وی با بیان اینکه دفاع از سرمایه گذاری خارجی به این معنا نیست که چشممان را به روی تخلفات ببندیم، گفت: باید عاقلانه با تخلفات برخورد و عاشقانه از سرمایه گذاری حمایت شود.

** سهم اصناف از درآمد مالیاتی زنجان فقط 3.6 درصد است
نماینده عالی دولت در استان زنجان اعلام کرد: سرجمع سهم مالیات مشاغل، اصناف و بازاریان از در آمد مالیاتی این استان 3.6 درصد است، در حالی که سهم کارکنان دولت در این زمینه به رقم 7.6 درصد می رسد.
با بیان اینکه زنجان سال گذشته بر اساس گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی از حیث وصول درآمد، رتبه دوم را در بین استان های کشور کسب کرد، افزود: برخی تلاش می کنند وصول در آمد در استان را امری ناخوشایند نشان دهند در حالی که این عده شناخت و تعریف درستی از این موضوع ندارند.
وی با بیان اینکه میزان درآمد استان برای سال جاری 835 میلیارد تومان مصوب شده است که در نیمه نخست امسال 485 میلیارد تومان آن وصول شد.
درویش امیری شناسایی مودیان مالیاتی جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی را از عوامل افزایش در آمد استان ذکر کرد و افزود: فعال سازی هیات های حل اختلاف مالیاتی نیز نقش تاثیر گذاری در این زمینه داشت.
وی از بخشودگی مالیاتی به میزان 46 میلیارد تومان در استان در نمیه نخست سالجاری خبر داد و گفت: علاوه بر این موضوع طی این مدت 117 میلیارد تومان نیز از بدهی های مودیان مالیاتی در استان تقسیط شد.
8068/3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.