به گزارش ایرنا، دکتر مرتضی خاتمی روز سه شنبه در دیدار با شماری از کارکنان بیمه سلامت استان زنجان افزود: به رغم تلاش کارکنان این مجموعه و با توجه به ساختار درمانی بیمه و محدودیت های منابع، ممکن است خدمات ارائه شده این بخش در دید مردم چندان نمود نداشته باشد.
وی اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت در اجرای طرح تحول نظام سلامت یک خریدار خدمت بشمار می رود بر این اساس باید در راس سازمانها و شورای عالی بیمه یک خط کشی پررنگ تری در مورد هزینه های طرح انجام می گرفت که این مهم رخ نداد.
وی بیان کرد: هم اکنون و با توجه به شرایط کنونی کشور کنترل هزینه ها و ارائه خدمات بیمه ای امری ضروری است که این کار در سازمان بیمه سلامت سابقه ای دیرینه ای دارد.
این نماینده مجلس ادامه داد: تجربیات گذشته نشان می دهد که موجه ترین کنترل هزینه ها در این بخش باید بر مبنای کار کارشناسی شده و فنی انجام شود و بی توجهی به آن نارضایتی را ایجاد خواهد کرد.
وی تاکید کرد: حتی با ساز وکارهایی می توان با افراد یا مراکزی که غیر کارشناسی هزینه های بیشتری را تحمیل می کنند، قرار داد همکاری را لغو کرد.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه در آئینه ملاحظات نظارتی و اسنادی بیمه ای سازمان سلامت همه مسائل و موارد مشخص بوده و نرم های کشوری نیز بیانگر آن است که 90 درصد مراکز طرف قرار داد عملکرد خوبی با سازمانهای بیمه ای داشته اند.
وی بیان کرد: متاسفانه رتبه بندی پزشکان در بخش فنی وجود ندارد و هم اکنون هر پزشکی با هر تحصیلاتی و به واسطه تبلیغات حتی از پزشکان خوب نیز عملکرد بالایی دارد.
خاتمی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت فشار مضاعفی بر بیمه ها به ویژه سازمان بیمه سلامت بر خلاف بیمه تامین اجتماعی وارد شد چرا که منابع اعتباری مورد نیاز خود را مستقیم از طریق سهم بیمه ها و کمک دولت مدیریت می کند که این موضوع شرایط دشواری را ایجاد کرد.
وی یادآوری کرد: با وضعیت کنونی اعتبارات نیز جوابگوی نیازها نیست و پیش بینی می شود این سازمان با کسری منابع مواجه شود.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس صرفه جویی ها نیز باید منطقی و کارشناسی شده باشد تا خللی در مسائل درمانی مردم ایجاد نشود.
وی خاطرنشان کرد: این کمیسیون تلاش دارد با اتخاذ تمهیداتی مشکلات بوجود آمده در حوزه سلامت را کاهش دهد تا رضایتمندی را در مخاطبان ایجاد کند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.