به گزارش ایرنا، هدایت صفری شامگاه دوشنبه در دیدار با امام جمعه سلطانیه افزود: نیمه نخست امسال بیش از هفت میلیارد و420 تومان زکات واجب، مستحبی و فطریه در استان جمع‌آوری ‌شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 55 درصد رشد داشته است.
وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌شده است تا پایان امسال 12 میلیارد و 100میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شود.
صفری افزود: احداث واحد مسکونی برای مددجویان تحت حمایت، پرداخت کمک معیشت به خانواده های نیازمند و پرداخت کمک موردی به مددجویان از جمله اقدامات این نهاد است و در این میان 67درصد زکات جمع آوری شده برای محرومان و 33درصد نیز بابت پروژه های عمرانی هزینه شده است.
این مسئول ادامه داد: رویکرد کمیته امداد این استان در حوزه جمع‌آوری زکات زمینه‌سازی برای اثربخشی این منبع عظیم دینی در حوزه معیشتی و توانمندسازی مددجویان تحت حمایت این نهاد است.
وی، با اشاره به ظرفیت بالای زکات در استان ابراز امیدواری کرد، با گفتمان سازی در حوزه ترویج، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات سهم نیازمندان از این ظرفیت دینی افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزار و 647 خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیر ستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند از جمله این تعداد 13هزار زن سرپرست خانوار، 18 هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.