به گزارش ایرنا، به نقل از گزارش روز پنجشنبه کمیته امداد زنجان، هدایت صفری در خصوص این بازارچه افزود: راهبرد اصلی کمیته امداد در حوزه خدمت‌ رسانی به جامعه هدف، ایجاد اشتغال و زمینه‌سازی برای تامین معیشت آنان و توسعه خدمات است.
وی یادآوری کرد: بر این اساس در بازارچه محصولات مددجویان این نهاد 20 طرح خودکفایی شرکت و تولیدات خود را در قالب محصولات کیف وکفش، پوشاک، مواد خوراکی و صنایع‌دستی، برای فروش عرضه کرده اند.
این مسئول ادامه داد: این کار در سالی که به حمایت ازکالای ایرانی از سوی رهبری نامگذاری شده، انجام و در این میان بازارچه محلی اشتغال مددجویان بارویکرد عرضه و فروش تولیدات آنان در رده مشاغل خرد و خانگی برپا ‌شده است.
وی بیان کرد: اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد می‌تواند آنان را به نیروهای مولد و کارآفرین تبدیل کند.
صفری افزود: اشتغال پایدار مددجویان زمینه‌ساز توانمندی خانواده های تحت حمایت است که خروج آنان از چرخه حمایتی این نهاد را به همراه دارد و مصداق عینی آن جشن خودکفایی 2 هزار و 300 خانواده از مددجویان تحت حمایت در اردیبهشت‌ امسال بود.
مدیر کل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: بازارچه محلی اشتغال و تولیدات مددجویان در شهرستان ابهر از 12خرداد سال جاری برپا شده و تا 21 همین ماه ادامه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: بازارچه محصولات مددجویان زنجانی نیز تا 27 خرداد جاری برپاست و علاقه مندان می توانند از این بازارچه ها بازدید و خرید کنند.
پیش از این صفری گفته بود: سال گذشته 2 هزار و 683فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر 374 میلیارد و 140میلیون ریال از طریق کمیته امداد برای مددجویان استان ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزار و 647خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند از جمله این تعداد 13 هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.