مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در پنج ماهه امسال کمک‌های مردمی در استان اردبیل به کمیته امداد بیش از 44 درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حسین دشتی در آستانه برگزاری جشن عاطفه‌ها در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم تا با همراهی و کمک خیرین و مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه تا حد امکان نیاز نیازمندان را تامین و زمینه خوداتکایی خانواده‌ها را فراهم کنیم.
وی به برگزاری جشن عاطفه‌ها در آستانه سال جدید اشاره و خاطرنشان کرد: ما تصمیم گرفتیم تا 5 هزار سبد تحصیلی را برای دانش‌آموزان ‌بی‌بضاعت و نیازمند فراهم کنیم تا دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد که 5 هزار و 300 نفر هستند از این سبد تحصیلی شامل کیف، لوازم‌التحریر، کتاب و سایر امکانات استفاده کنند.
مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ما برای تامین کتاب و لباس مدرسه دانش‌آموزان به ازای هر دانش‌آموز به 120 هزار تومان کمک مالی نیاز داریم که اگر اهالی استان 840 میلیون تومان به ما در این راستا کمک کنند تمام دانش‌آموزان تحت پوشش را آماده و آراسته رهسپار مدارس خواهیم کرد.
دشتی ادامه داد: ما با حفظ آبروی افراد و حرمت خانواده‌ها سعی می‌کنیم این بسته‌ها را توزیع کنیم که در این زمینه موسسه خیریه حضرت رقیه(س) و سایر موسسات و افراد خیر به ما کمک کرده‌اند تا نسبت به تامین و تهیه این بسته‌ها اقدام کنیم.
وی به برخی شیطنت‌ها علیه کمیته امداد به عنوان یک نهاد انقلابی اشاره کرد و افزود: با هوشیاری و درایت نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه اردبیل و استاندار سختکوش به صورت آگاهانه سعی کردیم تا به بهترین شکل فضای این تخریب‌های منفی را در استان اردبیل به آثار مثبت تبدیل کنیم به طوری که در ماه‌های اخیر کمک‌های مردمی به این نهاد انقلابی افزایش یافته چرا که مردم یقین دارند کمیته امداد بهترین مسیر برای کمک‌رسانی به افراد محروم و بی‌بضاعت است.
مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه با کمترین تخریب و آسیب این فضای غبارآلود با پشت سر گذاشتیم، گفت: اما ما در استان اردبیل با دو انتقاد شدید روبرو هستیم که موضوع اول مربوط به متکدیان است در حالی که کمیته امداد هیچ مسئولیتی در این حوزه ندارد مگر اینکه فرد متکدی از روی نیاز مجبور به تکدی‌گری باشد.
دشتی ادامه داد: ما به یک فرهنگسازی نیاز داریم تا آثار تکدی‌گری و تبعات ناشی از آن که اغلب افراد غیربومی و مهاجر در این استان به تکدی‌گری مشغول هستند از بین رفته و زمینه تامین نیاز نیازمندان به شکل واقعی فراهم آید.
وی دومین آسیب‌ و دغدغه را نابسامانی به وجود آمده در حوزه تعدد موسسات خیریه اعلام کرد و افزود: مردم انتظار دارند تا از توزیع صندوق‌ها جمع‌آوری کمک‌ها به شکل پراکنده پرهیز شده و این کار به محوریت کمیته امداد به انجام برسد در حالی که دست ما در ساماندهی این موسسات خالی است و هیچ ابزار قانونی برای این کار نداریم و ما تنها در حیطه اختیارات خودمان می‌توانیم به کمک نیازمندان بشتابیم.
مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل در ادامه بیان کرد: رویکرد کمیته امداد یک رویکرد کاملا شفاف در حوزه اقتصادی و تامین نیاز نیازمندان است و ما به رغم افزایش 4 برابری مستمری‌ها با فشارهای اقتصادی اخیر خانواده‌هایی را شاهد هستیم که با مشکلات و گرفتاری‌های عدیده‌ای روبرو هستند.
دشتی بیان کرد: ما در این راستا و براساس دستورالعمل‌های کشوری سعی کردیم تا در سه ماه اخیر تمام پشت نوبتی‌های کمیته امداد را که بالغ بر یک هزار و 850 خانوار بودند تحت پوشش درآوریم که ماهانه به هر فرد یک میلیون و 650 هزار ریال پرداخت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در کنار پرداخت مستمری 7 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای مددجویان نیازمند پرداخت خواهد شد که عمده این تسهیلات مربوط به یک هزار و 700 خانوار پشت نوبتی است که اخیرا به خانواده کمیته امداد ملحق شدند.
مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل در مورد تامین جهیزیه برای زوجین تحت پوشش کمیته امداد نیز اظهار کرد: ما امسال 450 جهیزیه را با سرانه 3 میلیون تومان کمک بلاعوض و 5 میلیون تومان وام تامین کردیم که در این زمینه موسسات و برخی نهادهای مردمی نیز کمک‌کار ما بودند.
دشتی بیان کرد: در پنج ماهه امسال 44 درصد کمک‌های مردمی افزایش یافته است به طوری که در سال گذشته در این پنج ماه بیش از 8 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده که امسال این رقم به 12 میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده است.
وی در مورد جشن عاطفه‌ها و جمع‌آوری کمک‌های مردمی نیز بیان کرد: جشن عاطفه‌ها طی روزهای 15 و 16 شهریور در استان اردبیل برگزار خواهد شد که برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی 200 پایگاه کمیته امداد در این روزها در سطح شهر و جلوی مصلی‌ها فعال خواهند بود.  
مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل ادامه داد: بخش دوم این جشن 11 مهرماه در مدارس برگزار می‌شود که در این راستا ما بیش از 170 هزار پاکت جمع‌آوری کمک‌های مردمی را در جشن عاطفه‌ها در بین دانش‌آموزان توزیع می‌کنیم تا کمک‌های جمع‌آوری شده در همان مدارس به دانش‌آموزان بی‌بضاعت پرداخت شود.
دشتی افزود: جشن عاطفه‌ها امسال با شعار لبخند مهر بسته به مهر شما با هماهنگی صداوسیما، آموزش و پرورش و بسیج سازندگی برگزار خواهد شد و امیدواریم بیش از رقم سال گذشته که یک میلیارد و 850 میلیون تومان کمک جمع‌آوری شد ارقام جمع‌آوری شده به سرعت در بین خانواده‌ها توزیع کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.