علیرضا خوشبخت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در رویکرد جدید کمیته امداد برای جمع آوری کمک ها به روش الکترونیکی، مردم می توانند با واریز مبلغ مورد نظر خود به شماره حساب 0111262103001 نزد بانک ملی یا شماره گیری آنی #0877*8877* و تلفن گویا 0968877 در این امر خیر سهیم شوند.
وی با اشاره به اینکه مانند سال های گذشته از روش سنتی نیز برای جمع آوری کمک های مردمی همچنان استفاده می شود، افزود: به دلیل نهادینه کردن فرهنگ پرداخت صدقات به صورت الکترونیکی، کیفی شدن این اقدام و رساندن سریع کمک های مردمی به دست نیازمندان تعداد پایگاه های جمع آوری کمک های مردم در سال جاری نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است.
خوشبخت یادآور شد: در 15 و 16 شهریور همزمان با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید و جشن عاطفه ها در چهار پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد و تمام مصلاهای برپایی نماز جمعه برگزار و کمک های نقدی و غیر نقدی مردم نیکوکار را جمع آوری می کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به وجود 340 دانش آموز بی بضاعت زیر پوشش این نهاد حمایتی، هدایای نقدی و غیر نقدی جشن عاطفه ها قبل از بازگشایی مدارس بین این دانش آموزان توزیع می شود.
خوشبخت گفت: مرحله دوم جشن عاطفه ها نیز اوایل مهر در سطح مدارس برگزار می شود تا دانش آموزان با شرکت در این جشن، بتوانند به دانش آموزان نیازمند کمک کنند.
رئیس کمیته امداد کامیاران با بیان اینکه سال گذشته در این شهرستان یک میلیارد و 400 میلیون ریال از طریق جشن عاطفه ها جمع آوری و در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد، افزود: پیش بینی می شود امسال کمتر از پارسال کمک جمع شود.
وی عدم آشنایی مردم با جمع آوری صدقات به صورت الکترونیکی را عامل کاهش در پیش بینی جمع آوری کمک های مردمی در سال جاری دانست و یادآور شد: انتظار می رود رسانه ها در نهادینه کردن این امر یاریگر کمیته امداد باشند.
خوشبخت به همکاری این نهاد با آموزش و پرورش در راستای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان به دلیل ناتوانی مالی اشاره کرد و اظهار داشت: خیرین می توانند با پرداخت 2 میلیون ریال در سال از ترک تحصیل یک دانش آموز جلوگیری کنند.
رئیس کمیته امداد کامیاران با بیان اینکه سال گذشته با همکاری آموزش و پرورش یک مورد ترک تحصیل دانش آموز بدلیل ناتوانی مالی نداشتیم، تاکید کرد: امسال نیز آمادگی خود را برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان اعلام کرده ایم.
به گزارش ایرنا، سه هزار و 600 خانوار زیر پوشش کمیته امداد شهرستان کامیاران با جمعیتی حدود هفت هزار نفر هستند که 60 درصد این جمعیت را زنان سرپرست خانوار، 340 نفر را دانش آموزان مقاطع مختلف و تحصیلی و 69 نفر را دانشجویان تشکیل می دهند.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.