احد یاغموری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین بارشهای شهرستان زنجان نیز طی این بازه زمانی (اول مهر تا 31 شهریور) 305 میلی متر ثبت شد که در دوره بلندمدت 301 میلی متر و سال گذشته 225میلی متر بود.
وی یادآوری کرد: بر این اساس بارش های شهرستان به نسبت بلندمدت نرمال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز 35 درصد افزایش نشان می دهد.
یاغموری اظهار کرد: با توجه به آمارهای ارائه شده شهرستان ماهنشان با توجه به اقلیم منطقه وضعیت بسیار خوبی در بین مناطق داشته بطوری که بارش ها از اول سال زراعی جاری (اول مهر 96 تا 31 شهریور امسال) 338 میلی متر ثبت شد که نست به دوره بلند مدت و سال گذشته به ترتیب 26 و 50 درصد افزایش دارد.
وی بیان کرد: بر این اساس میانگین بارش شهرستان خرمدره در سال زراعی گذشته 264 میلی متر و این میزان در بلند مدت 340 میلی متر بود که 22 درصد کاهش نشان می دهد.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: بر این اساس میزان بارش کشور در سال زراعی گذشته 166 میلی متر ثبت شد که نسبت به دوره بلندمدت (232 میلی متر ) 29 درصد و سال قبل 21 درصد کاهش نشان می دهد.
وی اظهار داشت: به رغم میزان بارش نرمال استان در سال زراعی گذشته برای تحلیل اقلیمی باید پرامترهای چندگانه هواشناسی به شکل منطقه ای لحاظ شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش نسبی دما در بیشتر ماه های سال گذشته و کمبود بارش بصورت برف، اثرات خشکسالی همچنان در استان دیده می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.