به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه در آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در دانشگاه زنجان افزود: قرآن کلام و وحی الهی است و اهل بیت (ع) پاسدار، مفسر و مبین کلام وحی و پاسخگوی متشابهات قرآن هستند.
وی با اینکه ایران، اسلام را با مغز و محتوای دقیق آن پذیرفته است، ادامه داد: کشوری با فرهنگ و تمدن هشت هزار ساله به طور قطع گزینش آن هم متناسب با فرهنگ ریشه دار خود است بنابراین ایرانیان ناب ترین و شیرین ترین قلب اسلام یعنی قرآن را در کنار اهل بیت(ع) قبول کردند.
حجت الاسلام خاتمی اظهار داشت: وجود بیش از هشت هزار امامزاده در ایران نشانه آن است که این دیار همواره مأمن و پناهگاه اهل بیت(ع) بوده است.
وی به تلاش دشمن برای ضربه زدن به ملت ایران اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان دیده بان همیشه هشیار و بیدار کشور، همواره تذکرات و هشدارهای لازم را پیرامون خطرات دشمن دارند.
رییس دانشگاه زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه تمام عزت ما از قرآن است، گفت: هر چقدر در جهت توسعه فعالیت های قرآنی تلاش کنیم، باز وظیفه خود را به انجام نرسانده ایم.
دکتر محسن نجفیان افزود: در مواردی بیان می شود که دانشگاه ها از فضای معنوی فاصله گرفته اند در حالی که برگزاری جشنواره های قرآنی نشان می دهد که فضای معنوی در دانشگاه ها گسترش دارد.
دبیر شورای سیاستگذاری سی‌ و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های کشور نیز در این مراسم گفت: در این جشنواره که به میزبانی دانشگاه زنجان برگزار می شود، 900 دانشجو از دانشگاه های سراسر کشور باهم رقابت کردند.
حجت الاسلام دکتر بهرام بهرامی افزود: دانشجویان راه یافته به مرحله سراسری سی و سومین جشنواره قرآن و عترت در رشته های حفظ 5، 10، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحلیل و تحقیق و نیز اذان، دعا و مناجات، مفاهیم نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن با هم به رقابت پرداختند.
وی اظهار داشت: در بخش آثار ادبی و هنری، شرکت کنندگان در رشته های شعر، داستان، فیلم‌نامه نویسی و آثار هنری از جمله خوشنویسی، عکاسی، معرق، منبت، طراحی پوستر و نیز فناوری‌های تولید نرم‌افزار و وبلاگ‌نویسی آثار خود را ارائه کردند.
دبیر شورای سیاستگذاری سی‌ و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان گفت: در این جشنواره، نشست تخصصی کارشناسان دینی و مذهبی دانشگاه‌های سراسر کشور نیز با حضور80 کارشناس دینی در قالب کارگاه تخصصی یک روزه برگزار شد.
به گزارش ایرنا در آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور که از 16 تا 18 شهریور جاری به میزبانی دانشگاه زنجان برگزار شد، برگزیدگان رشته های مختلف تجلیل شدند.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.