به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید احمد خاتمی روز پنجشنبه در جشن عید سعید غدیر خم در مصلی نماز جمعه آستارا افزود: محبت امام علی (ع) محور وحدت جهان اسلام است و حضور چشمگیر مردم ولایی و مرزنشین آستارا در این آئین، رزمایش مسلمانان متحد و عاشق ولایت بود.
وی بیان کرد: ولی فقیه ادامه ولایت علی (ع) است و به پشتوانه بیعت 40 ساله مردم ایران با ولایت فقیه، انقلاب اسلامی از مسیر خود منحرف نشده و دشمنان را در رسیدن به هدف های شوم ناامید کرده است.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: موفقیت های نظام جمهوری اسلامی ایران در طول 40 سال بعد از انقلاب اسلامی، نتیجه حمایت از ولایت فقیه و ناکامی ها حاصل نافرمانی از دستورات ولی فقیه است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نابسامانی بازار ارز و سکه باید با تقویت اقتصاد درون زا مدیریت شود و راهکار رفع مشکلات اقتصادی، عمل به تاکید مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی است.
آیت الله خاتمی با اشاره به سئوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهوری افزود: جلسه سئوال از رئیس قوه مجریه، مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت و باید خلاء بین انتظارات مردم و واقعیت های جامعه جبران شود.
وی بیان کرد: بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، نیاز امروز ما وحدت است و مسئولان باید از رسانه ای کردن اختلاف نظرها خودداری و مسائل را به صورت دوستانه مطرح و برطرف کنند.
وی ادامه داد: ایران اسلامی از رهبری هوشیار، دشمن شناس و دوراندیش برخوردار است و با وجود اینکه حزب ها و جناح های مختلفی در کشور فعال است، جوانان و مردم را به جای گرایش به احزاب و جریان های سیاسی، به پیروی و فرمانبرداری از ولایت فقیه فرامی خوانم.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: همانگونه که پیامبر اسلام (ص) برای معرفی علی (ع) به عنوان جانشین خود، مردم پیشرو و عقب مانده از کاروان را در محلی به نام غدیرخم گردآورد؛ باید در پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی، به طور کامل همراه و همزمان با ایشان باشیم و از حرکت جلوتر یا عقب تر از رهبری خودداری کنیم.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا نیز در سخنانی، مردم این شهرستان را همیشه در صحنه، ولایت مدار و انقلابی توصیف و همبستگی شیعه و سنی را از ویژگی های بارز اهالی آستارا اعلام کرد.
مولودی خوانی در وصف فضایل حضرت علی (ع) از بخش های دیگر این آئین معنوی بود.
امروز پنجشنبه مصادف با هجدهم ذی الحجه، روز عید غدیر خم است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 17 درصد جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.
7105/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.