به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز دوشنبه در جمع زایران شهرستان که عازم سرزمین وحی بودند، اظهار داشت : حجاج با رهایی خود از همه قید و بندها ، پیوندهای زندگی دنیوی و پرهیز از مسایل روزمره در نمایش عظیم حج شرکت کرده و از آن بهره معنوی کسب کنند.
وی با بیان اینکه حج مرکز وحدت امت جهان اسلام در مقابل کفر است، افزود : در برگزاری حج ، اعلام برائت از مشرکان از ارکان حج ابراهیمی است .
حسینی ادامه داد: حج بسان قرآن است، همگان از آن بهره می برند، اما اندیشمندان اگر دل به دریای معارف آن بدهند و از نزدیک شدن در احکام و سیاست های اجتماعی آن نترسند از صدف این دریا گوهرهای هدایت، حکمت و آزادگی را بیشتر صید خواهند کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه یادآور شد: حج ، عبادتی پُر رمز و راز و کعبه کانون اسرار و معارف توحیدی و مظهر برکات الهی و آیات و بینات حضرت حق است .
امام جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: برگزاری حج ابراهیمی ، عامل وحدت و انسجام امت اسلامی از سراسر جهان و اجتماعی برای برائت از مشرکان و دشمنان اسلام است .
حسینی تصریح کرد: خدای متعال موسم حج را در این ماه قرار داد و حج به عنوان کنگره عظیم جهان اسلام، برکات و دستاوردهای زیادی را در عرصه های مختلف فردی، اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی برای مسلمانان جهان اسلام داشته و دارد .
امروز 170 نفر زایر از شهرستان ابرکوه برای انجام حج تمتع راهی سرزمین وحی شدند .
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
در سال 1397حدود سه هزار نفر از استان یزد برای انجام اعمال حج تمتع به عربستان اعزام شدند.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.