رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، به بازدید از این خبرگزاری پرداخته و با عوامل این مجموعه‌ی خبری گفت‌وگو کرد.
بخشعلی معصومی دراین دیدار اظهار کرد: خبرگزاری ایسنا جزو خبرگزاری‌های تاثیرگذار و مهم بوده و مخاطبان بسیاری دارد، چراکه همواره واقعیت‌های جامعه را صادقانه، درست و بدون وابستگی سیاسی منتشر می‌کند.
وی در ادامه با بیان این‌که دانشگاه پیام نور با سیستم آموزشی نیمه حضوری و الکترونیکی سیستم آموزشی متفاوتی از سایر دانشگاه‌ها دارد، افزود: این دانشگاه در شش رشته و در ۲۷ مرکز دانشگاهی، در سال ۶۷ و زمانی که نیاز جامعه به دانش آموختگان متخصص زیاد بود فعالیت‌های آموزشی خود را شروع کرد.
                                                                      دانشگاه پیام‌نور، کتاب‌محور و آزمون‌محور است
وی با بیان این‌که یکی از اهداف ایجاد دانشگاه پیام‌نور، فراهم آوردن امکان ادامه تحصیل برای شاغلین در ادارات، بانوان خانه‌دار و... بوده است، گفت: در بدو تاسیس این دانشگاه ۵۰ درصد دانشجویان را کارمندان تشکیل می‌دادند و دانشگاه پیام‌نور از همان ابتدا با "کتاب‌محوری و آزمون‌محوری" در جهت توسعه علم و دانش گام برداشت.
معصومی با بیان این‌که در آموزش‌های "کتاب‌محور" نیازی به حضور دانشجو در داخل دانشگاه نیست، یادآور شد: واحدهای درسی دانشگاه پیام‌نور بر اساس سرفصل‌های ستاد انقلاب فرهنگی تدوین شده و "آزمون محور" بودن این دانشگاه باعث شده تا کلیه دانشجویان پیام نور در سراسر کشور، آزمون امتحانی مشترکی را بگذرانند.
وی در ادامه افزود: دانشگاه پیام‌نور پس از پیشرفت‌های کمی، بر کیفی‌سازی آموزش تمرکز کرده و به حوزه پژوهشی نیز ورود کرد.
وی با تاکید بر این‌که دانشگاه پیام‌نور بزرگترین دانشگاه دولتی از نظر پرسنل، هیات علمی و تعداد دانشجوست، افزود: این دانشگاه در کل کشور ۵۰۰ هزار دانشجوی فعال، چهار هزار هیات علمی و ۱۰ هزار پرسنل دارد.
                                                        توسعه‌ی مراکز دانشگاهی به مناطق محروم از جمله اهداف دانشگاه پیام‌نور
رییس دانشگاه پیام نور استان با اشاره به شعار این دانشگاه مبنی بر "آموزش در همه جا، همه وقت، برای همه کس" گفت: برآن بودیم تا آموزش عالی را به نقاط محروم جامعه بکشانیم و در این راستا موفق نیز شدیم؛ اکنون دانشگاه پیام نور ۵۰۰ مرکز دانشگاهی در سطح کشور داشته و ما مفتخریم که حتی واحدهای محروم با دانشجویان کم را نیز فعال نگه داشته‌ایم تا مناطق محروم از آموزش عالی بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به این‌که پس از کیفی‌سازی آموزش‌ها، دانشگاه پیام نور همراه با سایر دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل سوم گام برداشته است، بیان کرد: در این رابطه ۱۰ مرکز نوآوری در مراکز دانشگاه‌ پیام‌نور زیر نظر معاونت علمی ریاست جمهوری افتتاح شده تا دانشجویان با استعداد، خلاق و کارآفرین شناسایی شوند.
                                                    مراکز نوآوری دانشگاه پیام‌نور، گامی برای تربیت دانشجویان کارآفرین است
وی مراکز نوآوری دانشگاه پیام نور را فرصتی برای پیاده شدن ایده‌های دانشجویان دانست و افزود: در استان نیز سال گذشته سه مرکز نوآوری با همکاری پارک علم و فناوری در "هشترود، عجبشیر و ملکان" راه‌اندازی شد.
معصومی با بیان این‌که دانشگاه‌ پیام‌نور استان ۱۹ هزار دانشجوی فعال و ۲۹ مرکز دانشگاهی دارد، گفت: دانشگاه پیام نور استان در مقطع کارشناسی بیش از ۱۰۰ رشته، در کارشناسی ارشد ۳۰ رشته و در مقطع دکتری دو رشته "ریاضی و شیمی" داشته و با ۲۳۵ نفر هیات علمی، فعالیت‌های علمی خود را دنبال می‌کند.
وی با اشاره به وجود هزار و ۵۰۰ استاد حق التدریس(استاد مدو) در دانشگاه پیام نور استان، افزود: تلاش دانشگاه برای توسعه رشته‌های دانشگاهی در مقاطع مختلف است اما شرایط برای توسعه‌ی رشته‌های دانشگاهی قدری سخت شده و برای ایجاد یک رشته در دانشگاه باید هیات علمی آن رشته نیز وجود داشته باشد.
                                                     مدرک دانشگاه پیام نور از اعتبار بین‌المللی برخوردار است
وی در ادامه با بیان این‌که مدرک دانشگاه پیام نور همانند دیگر دانشگاه‌های کشور از اعتبار بین‌المللی برخوردار است، افزود: رسالت اصلی دانشگاه پیام نور ورود به آموزش‌های مجازی و پذیرش دانشجو بصورت مجازی است که در این رابطه نیز ۶۰ شعبه‌ در کشورهای مختلف دارد.

                                                    انتخاب رییس دانشگاه پیام‌نور استان به ریاست دبیرخانه منطقه ۳ پیام نور کشور
وی با اشاره به تقسیم‌بندی مراکز دانشگاه پیام نور و تعیین رییس دانشگاه پیام‌نور استان به عنوان رییس "دبیرخانه منطقه ۳ پیام نور" گفت: این منطقه بندی مصوبه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی است تا دانشگاه پیام نور چابک‌سازی شده و بتواند فعالیت‌هایش را تقویت کند و همچنین توسعه‌ی کمی را سروسامان دهد.
وی با بیان این‌که دانشگاه پیام نور در کشور به ۱۰ منطقه تقسیم‌بندی شده و منطقه ۳ نیز شامل چهار استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردیبل و زنجان است، یادآور شد: هدف از این تقسیم‌بندی تفویض اختیارت از سازمان مرکزی به مناطق است تا فعالیت‌های اجرایی به مناطق سپرده شده و سازمان مرکزی بیشتر بر روی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی تمرکز کند.
                                                   انجام فعالیت‌های فرهنگی گسترده در دانشگاه پیام‌نور تبریز
معصومی در ادامه به فعالیت تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی در دانشگاه پیام‌نور تبریز اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه بسیار فعال و گسترده است. اما در حوزه تشکل دانشجویی سیاسی صرفا بسیج دانشجویی فعال بوده و تشکل دیگری نداریم، چرا که تاکنون تقاضایی در این رابطه نشده و چنانچه درخواستی برای ایجاد انجمن‌های دانشجویی و... باشد، مقدمات لازم فراهم خواهد شد.
وی در ادامه به فعالیت انجمن‌های علمی در دانشگاه پیام‌نور تبریز نیز اشاره کرد و گفت: اکثریت رشته‌ها انجمن علمی داشته و مجموعا یک مجمع علمی دارند که بر انجام فعالیت‌های علمی همت می‌گمارد.
وی با بیان این‌که بخش دیگری از فعالیت‌های دانشجویی در دانشگاه پیام‌نور تبریز در قالب کانون‌های دانشجویی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: کانون قرآن و عترت از جمله این کانون‌ها بوده و فعالیت‌های گسترده‌ای دارد؛ کانون‌های هلال احمر، کانون الزهرا، و... نیز در دانشگاه پیام نور تبریز فعال هستند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.