به گزارش خبرنگار ایرنا ، رئیس دانشگاه پیام نور واحد آستارا روز پنجشنبه در این آئین گفت: دانشجویان از تاثیرگذارترین گروه های جامعه هستند و در مناسبات و تحولات کشور نقش مهمی دارند.
علی آصفی با اشاره به اینکه روز دانشجو یادآور قیام دانشجویان در برابر استکبار جهانی است، افزود: مبارزه دانشجویان با سلطه گری آمریکا ناشی از ایمان جوانان آگاه ایران بود.
وی بیان کرد: بر اساس مکتب قرآن و اهل بیت (ع) میان علم و ایمان تضادی وجود ندارد و دانشجویان ما با بال های علم و ایمان، قله های دانش و تقوی را فتح می کنند.
وی اضافه کرد: دشمنان همواره در فکر طراحی برنامه های انحرافی و اختلاف افکن در قالب جنگ نرم هستند و دانشجویان باید نسبت به توطئه های آنها آگاه باشند.
آصفی ادامه داد: رسالت دانشجو فقط در سنگر علم خلاصه نمی شود، بلکه باید با بینش و معرفت قدرت تجزیه و تحلیل پدیده های سیاسی و اجتماعی را داشته باشد.
وی با دعوت از دانشجویان برای فعالیت در تشکل بسیج دانشجویی و انجمن های علمی و ادبی دانشگاه پیام نور آستارا، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد موفق عرصه های اجتماعی و سیاسی، فعالیت اصلی خود را از دانشگاه ها آغاز کرده اند.
در ادامه مراسم شعرخوانی با موضوع دانشگاه و دانشجو انجام شد.
16 آذر ماه 1332 نیروهای ارتش رژیم شاه در مقابل اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران به سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا به ایران، به این دانشگاه حمله و سه دانشجو به نام های مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی هوادار و مهدی شریعت‌رضوی را شهید کردند.
دانشگاه پیام نور واحد آستارا در سال 77 تاسیس شد و هم اکنون یک هزار و 200 دانشجو در 13 رشته کارشناسی و یک رشته کارشناسی ارشد آن مشغول تحصیل هستند.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و حدود هفت هزار دانشجو در دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور، علمی کاربردی، سما و غیر انتفاعی این شهرستان تحصیل می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.