به گزارش ایرنا مسعود صدری روز سه شنبه در نشست خبری در سرسرای اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان بیان کرد: در چهار ماه نخست امسال 13 هزار و 910 میلیارد ریال در خوزستان از محل درآمدهای عمومی ایجاد به دست آمد.
وی گفت: 90 درصد این درآمد از محل درآمدهای مالیاتی، 4.5 درصد از محل درآمد نیروی انتظامی و یک درصد نیز از گمرک است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان بیان کرد: پارسال 110 درصد درآمدهای عمومی تحقق یافت و کسری دستگاه های اجرایی نیز از این محل جبران شد.
صدری همچنین با اشاره به تخصیص سه درصد درآمد حاصل از نفت به خوزستان گفت: مبلغ مصوب از محل سه درصد درآمد نفت به خوزستان، 13 هزار و 250 میلیارد ریال است که 65 درصد این مبلغ به استان تخصیص یافته است که 26 درصد آن به صورت نقدی و باقی این مبلغ به صورت اوراق خزانه است.
وی در ادامه با اشاره به بدهی ها و مطالبات خوزستان از دولت بیان کرد: تا تاریخ 13 مرداد امسال میزان بدهی خوزستان به دولت 424 هزار 800 میلیارد ریال و میزان مطالبات استان از دولت نیز 465 هزار و 420 میلیارد ریال است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان درادامه با اشاره به ثبت اموال دولت توسط دستگاه های اجرایی در سامانه سادا گفت: شناسایی و ثبت دارایی های منقول وغیرمنقول دولت توسط دستگاه های اجرایی در سامانه سادا در حال انجام است که از کل 305 هزار اموال دولت که توسط دستگاه های اجرایی که در کشور در این سامانه ثبت شده 20 هزار و 73 مورد مربوط به خوزستان است که در این بخش خوزستان رتبه نخست کشور را دارد.
وی افزود: همچنین برای ساماندهی اتومبیل ها در ادارات در سال 96 مجوز خرید 138 خودرو صادر شد که این رقم در سال 97 به 104 مجوز رسید و تعداد مجوز فروش خودروهای ادارات در خوزستان از 810 مورد در سال 96 به 343 مورد در امسال رسید.
صدری گفت:در مجموع 12 هزار و 247 خودرو در ادارات خوزستان وجود داشت که از این تعداد چهار هزار و 80 خودرو از سیستم ادارات خارج شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان درادامه با اشاره به الکترونیکی شدن خزانه داری بیان کرد: سیستم پرداخت حقوق در دستگاه ها تغییر یافته و واریزی حقوق تمامی دستگاه ها توسط بانک مرکزی انجام می شود از این رو صدور چک به بانک ها برای پرداخت حقوق بسیارکاهش یافته است.
صدری افزود: صدور چهار هزار و 851 فقره چک پرداخت حقوق در سال 94 در خوزستان به صدور 10 فقره چک در سال 97 تاکنون کاهش یافته است.

** سه میلیارد و 21 میلیون و 671هزار دلار صادرات از خوزستان
معاون امور گمرکی اداره کل گمرکات خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: در پنج ماه نخست امسال ،سه میلیارد و 21 میلیون و 671 هزار و 304 دلار که ارزش وزنی آن هفت میلیون و 467 هزار و 333 تن بود، صادرات از خوزستان انجام گرفت.
علی قبادی افزود: میزان واردات نیز در این مدت 2 میلیارد و 815 میلیون و 719 هزار دلار به ارزش وزنی 6 میلیون و 216 هزار و 86 تن بوده است.
وی با اشاره به اینکه اداره گمرک مجری ارایه میزان قاچاق انجام گرفته به خوزستان نیست گفت: گمرک مسئول بررسی ارزش کالای توقیفی است و انبار کردن کالا در گمرک منع قانونی و بخشنامه ای ندارد.
وی افزود: گمرک خوزستان جایگاه سوم را در کشور در میزان صادرات و واردات دارد.
معاون حسابرسی مالیاتی شهرستان های اداره کل امور مالیاتی خوزستان نیز بیان کرد: پارسال 56هزار میلیارد ریال سهمیه وصولی مالیات داشتیم که از این میزان 92 درصد وصول شد.
احمد عطاری افزود: مهم ترین مشکل در حوزه مالیات بحث فرهنگ سازی پرداخت مالیات است که از فرار مالیاتی جلوگیری می کند.
وی گفت: مردم اطلاع ندارند که مالیات هایی که دریافت می شود در کجا هزینه می شود؛ اگر این اطلاع رسانی انجام شود فرار مالیاتی کاهش می یابد و در توسعه و پیشرفت خوزستان بسیار تاثیر گذار است.
وی بیان کرد: 75 درصد فعالیت های اقتصادی خوزستان مربوط به شرکت نفت است و اگر شرکت های وابسته به نفت در پرداخت مالیات همکاری لازم را داشته باشند تاثیر زیادی در توسعه استان خواهد داشت.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.