استاندار اردبیل گفت: در گرامیداشت هفته دولت 360  پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی در جای جای استان اردبیل با سرمایه‌گذاری 650 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در مراسم افتتاح پروژه‌های شهرستان اردبیل اظهار کرد: امروز در دومین روز از هفته دولت شاهد افتتاح همزمان 106 پروژه با اعتباری بالغ بر 360 میلیارد تومان در شهرستان اردبیل بودیم که با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مجلس به بهره‌برداری رسید.  
وی با اشاره به عقب‌ماندگی استان در اجرای طرح آبیاری مدرن خاطرنشان کرد: 20 هزار هکتار از اراضی استان برای اجرای آبیاری مدرن در حال مطالعه است که قرار است امسال 10 هزار هکتار از این اراضی به سیستم آبیاری مدرن مجهز شوند.
رئیس شورای اداری استان اردبیل افزود: تاکنون در استان اردبیل 660 هکتار از اراضی تحت پوشش آبیاری مدرن قرار گرفتند که راندمان بهره‌برداری در آنها در کنار کاهش مصرف آب ثمربخش بوده است.
بهنامجو گفت: قرار است در سفر رئیس جمهور بیمارستان 120 تختخوابی امام رضا(ع) و همچنین سالن مسافری فرودگاه اردبیل تجهیز و به بهره‌برداری برسد که با افتتاح این پروژه‌ها در مرکز استان زمینه اشتغال 360 نفر در مرکز استان فراهم خواهد شد.
وی با گرامیداشت هفته دولت از این هفته به عنوان ایام پرخیر و برکت برای ایجاد وحدت بین دولتمردان و بخش خصوصی اعلام کرد و افزود: هر چقدر تعامل مدیران  دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مجلس و قوه قضائیه تقویت شود به همان میزان توسعه و پیشرفت رقم می‌خورد.
استاندار اردبیل بیان کرد: ما در استان اردبیل با نوعی عقب‌ماندگی اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار روبرو هستیم که قرار است با پرداخت 85 درصد تسهیلات بلاعوض و مابقی با کمک کشاورزان این طرح‌ها را اجرایی کنیم.
بهنامجو تصریح کرد: البته سقف تسهیلات 10 میلیون تومان به ازای هر هکتار تعیین شده است که بعید است با این رقم طرح توسعه‌ای در این زمینه محقق شود که ضروری است ضمن افزایش پرداختی‌ها در این حوزه امسال بتوانیم 10 هزار هکتار از اراضی استان را تحت پوشش آبیاری قطره‌ای و مدرن ببریم.  
وی ضرورت توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی را در مناطق حاصلخیز این استان به ویژه صنایع مرتبط با سیب زمینی و محصولات دانه‌های روغنی یادآور شد و اظهار کرد: قرار شده است با جذب سرمایه‌گذاران صنایع تبدیلی، تکمیلی و بسته‌بندی نظیر میوه خشک‌کنی، سبزی خشک‌کنی و چیپس به بهره‌برداری رسیده تا با افتتاح این پروژه‌ها از فروش و صادرات فله‌ای محصولات جلوگیری شود.
رئیس شورای اشتغال استان اردبیل به بازدید خود از مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی در سامیان اشاره کرد و افزود: ما در این بازدید با گونه اورس که سرسبزی دایمی دارد آشنا شدیم که شهرداری‌های استان می‌توانند برای توسعه نهال‌ها و بوستان‌ها از این گونه همیشه سرسبز استفاده کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.