به گزارش ایرنا وحید فقهی دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی آبادان در حال رایزنی با سفارت کشور عراق در رابطه با گردشگری سلامت است افزود: در سفر اخیر رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان به کشور عراق و در نشست با سفیر عراق در ایران، کنسولگری و استاندار بصره توافقاتی خوبی برای بحث گردشگری سلامت در شهرهای آبادان و خرمشهر انجام شده است.
وی اظهار داشت: به منظور رفع مشکلات بیماران عراقی قرار بر این شد دولت عراق بیمارانی را که برای درمان وارد ایران می شوند تحت پوشش بیمه ای قرار دهد و بخشی از هزینه های درمان آنان را متقبل شود.
فقهی اظهار داشت: برخی از بیماران عراقی که به بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر مراجعه و بستری می شوند قادر به پرداخت هزینه درمان خود نیستند.
وی ساماندهی گردشگران سلامت را ضروری خواند و گفت: با توجه به حذف روادید افزایش تردد اتباع خارجی در منطقه آزاد اروند نیاز است گردشگران سلامت توسط شرکت های گردشگری سلامت به بیمارستان های آبادان و خرمشهر هدایت شوند.
فقهی بحث گردشگری سلامت را به عنوان یک فرصت بیان کرد و گفت: گردشگری سلامت نه تنها در ایران بلکه در جهان به عنوان یک فرصت درآمدزایی برای مراکز درمانی، اقامتگاه ها، هتل ها و اقتصاد و بازار منطقه تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه هزینه های درمان گردشگران سلامت با تعرفه توریست درمانی محاسبه می شود، گفت: در بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر برای خدمات رسانی به توریست درمانی 20 اتاق VIP جهت خدمات پوست، زیبایی، اتاق عمل در نظر گرفته شده است.

**اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر بهره برداری شد
مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر نیز گفت: اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر با 2هزار متر مربع زیربنا و اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت و منطقه آزاد اروند بهره برداری شد.
فرشید بهشتی تخت های اورژانس بیمارستان ولیعصر خرمشهر را 30 تخت بستری برشمرد و گفت: اورژانس جدید بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر دارای رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق احیای بخش سوختگی، بخش عضلانی و نوارقلب، بخش ماما، بخش رفاهی پرسنل و 2 سالن بزرگ انتظار در حال بهره برداری و به زودی به صورت رسمی افتتاح می شود.
وی با اشاره به راه اندازی بخش LDR بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر گفت: با راه اندازی این بخش بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال و داشتن چهار پزشک متخصص زنان درصد ضریب زایمان سزارین کاهش یافت.
بهشتی ساخت درمانگاه شهید عسکری با اعتباری به میزان 30 میلیارد ریال از دیگر پروژه های عمرانی بیمارستان ولیعصر بیان کرد و گفت: ساماندهی، تعمیر و بهسازی موتورخانه، دفع فاضلاب ، پسماند و خرید تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ولیعصر با اعتباری به میزان 20 میلیارد ریال از دیگر کارهای عمرانی است.
وی به مرمت اساسی 19 خانه بهداشت روستایی و پنج مرکز بهداشت این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت:
پنج مرکز بهداشتی طالقانی، سوم خرداد، اهل بیت(ع)، امام جعفرصادق(ع) مرمت شدند.
بهشتی ادامه داد: با همکاری موسسه خیریه امدادگران عاشورای خرمشهر بخش شیمی درمانی در بیمارستان ولیعصر(عج) ساخته شد و به زودی راه اندازی می شود.
بهشتی از توقف عملیات اجرایی پروژه مرکز قلب خرمشهر خبر داد و گفت: عملیات پروژه مرکز قلب خرمشهر به مرحله گودبرداری، شمع کوبی و بتن ریزی رسیده و به دلیل فسخ قرارداد با پیمانکار مربوطه تا 2 هفته دیگر پیمانکار جدید معرفی و عملیات اجرایی این طرح مجددا از سر گرفته می شود.

** نبود اعتبار عملیات اجرایی ساخت بیمارستان شهید موسوی خرمشهر را متوقف کرد
مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر از توقف عملیات احداث بیمارستان 220 تختخوابی شهید عبدالرضا موسوی خرمشهر خبر داد و گفت:روند اجرای این طرح درمانی به دلیل نبود اعتبار متوقف شده است.
بهشتی افزود: برای تامین هزینه ساخت بیمارستان شهید موسوی نیاز به جذب سرمایه گذار و یا فایناس خارجی است.
** 15 هزار کودک خرمشهری از طرح فلوراید بهره مند شدند
مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر از ویزیت 15 هزار کودک در طرح وارنیش فلوراید در خرمشهر خبر داد و گفت: دانشکده علوم پزشکی آبادان رتبه نخست را در اجرای این طرح در کشور بدست آورد.
بهشتی در ادامه به واحد غذا و دارو در شبکه خدمات درمانی خرمشهر اشاره کرد و گفت: به منظور کمک به بیماران خاصی که به بیمارستان ولیعصر خرمشهر مراجعه می کنند این افراد برای دریافت داروی رایگان به داروخانه ها معرفی می شوند.
وی ادامه داد: در این راستا موسسه امدادگران عاشورا تفاهمنامه ای با منطقه آزاد اروند برای خدمات رسانی رایگان به بیماران سرطانی و تالاسمی منعقد کرده است.
به گزارش ایرنا ساخت بیمارستان 220 تختخوابی شهید عبدالرضا موسوی در زیربنای 36 هزار و 500 متر مربع و اعتباری بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند با حضوروزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی 30 بهمن 1394 آغاز و قرار شد این بیمارستان در شش طبقه در مدت زمان 36 ماه تکمیل و به دانشکده علوم پزشکی آبادان تحویل داده شود اما این بیمارستان در مراحل اولیه روند ساخت آن متوقف شد.
در شهرستان خرمشهر 13 مرکز درمانی شهری و روستایی، 22 خانه بهداشت و 6 پایگاه فوریت های پزشکی فعالیت دارند.
اطلاعات 63 هزار و 562 نفر خرمشهری در سامانه سلامت ایران ثبت شده که از این تعداد 14 هزار و 45 نفر روستایی هستند.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.