به گزارش ایرنا سیدعلی بحرینی مقدم شامگاه یکشنبه در میزگرد بررسی مسائل اقتصادی استان در حاشیه افتتاح نمایشگاه هفته دولت افزود: با خروج آمریکا از برجام و تغییر برخی سیاست ها، رویه دولت نیز تغییراتی خواهد کرد.
معاون اقتصادی استانداری خوزستان درخصوص تحریم ها نیز یادآور شد: دولت به صورت شبانه روزی تحرکات و برنامه تحریم ها علیه کشور ایران را رصد و برای خنثی سازی آنها برنامه ریزی می کند تا کمترین تنش در بازار اقتصاد ایران ایجاد شود اگرچه نباید فراموش کرد که دشمن با تمام قوا به میدان آمده است.
وی با اشاره به دغدغه مهم فعالان اقتصادی در بحث نوسانات ارزی تصریح کرد: عدم ثبات در قیمت ها و غیر قابل پیش بینی بودن آینده سرمایه گذاری سبب بروز نگرانی های بسیاری در سرمایه گذاران شده است.
بحرینی مقدم ادامه داد: بخش عمده ای از واردات را بحث تامین مواد اولیه کشور و مواد واسطه ای تولید به خود اختصاص داده است.
وی گفت: یکی از ظرفیت های جدی منطقه آزاد اروند صنعت توریست است که با حذف روادید برای اتباع خارجه این بخش تقویت شده است.
وی افزود: مطالعات دقیقی بر روی قیمت کالاها در منطقه آزاد اروند انجام شده که نشان می دهد حضور گردشگران خارجی برخلاف برخی تصورات، عامل گرانی اقلام و کمبود کالاهای اساسی در بازار نیست.
وی با اشاره به تفاوت پنج درصدی قیمت کالاهای اساسی در بازار با قیمت واقعی یادآور شد: ارزش نرخ پول عراق در مقایسه با پول ایران تغییر کرده که همین امر سبب افزایش قدرت خرید آنها شده است.
به گفته بحرینی مقدم صنعت توریسم ارتباطی با مساله تحریم ها ندارد و برای رونق شرایط اقتصادی در هر شرایطی به توسعه این صنعت نیازمند هستیم و در واقع بسیاری از کشورهای موفق دنیا با توسعه صنعت توریسم موفق به تحول در زیرساخت های خود شده اند.
وی در پاسخ به این مطلب که ورود عراقی ها به بازار خوزستان سبب تاثیرگذاری بر نرخ ماهی شده است توضیح داد: به دلیل افزایش دما و نگرانی صیادان از فساد آنها شاهد کمبود ماهی در بازار و نهایتا افزایش قیمت آن بودیم که دستور ممنوعیت صادرات برای تعادل بخشی به بازار صادر شد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: یکی دیگر از مزایای توسعه صنعت توریسم رونق صنعت گردشگری سلامت است.
معاون استانداری خوزستان در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: در استان خوزستان نیز کارگروهی برای بررسی ابعاد مختلف تحریم ها، تاثیرات آن بر فضای کسب و کار و بنگاه های اقتصادی تشکیل شده است.
وی با اشاره به محدود بودن منابع استانی گفت: به دلیل محدودیت های مالی تمرکز ما بیشتر به سمت واحدهای آسیب پذیر و صنایع وابسته به خارج از کشور در تهیه مواد اولیه بوده است.
9887/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.