ولی الله حیاتی یکشنبه در گفت وگو با ایرنا توسعه روستا را توجه برنامه ‌ریزان کشوری به مکان‌های تولید و انسان‌های تولید کننده بیان دانست و افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت های بسته های حمایت و اشتغالزایی در روستاها مورد تاکید قرار گرفته است.
وی افزود:برخی از این طرح ها به واسطه همجواری با مرز تسهیلات کم بهره چهار درصد و برخی تسهیلات 6درصد دریافت می کنند.
حیاتی گفت:با اجرای این طرح ها برای 700 نفر از اهالی روستاها به صورت مستقیم شغل در حوزه های پرواربندی و شیلات ایجاد می شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر شهرک صنعتی خرمشهر را یکی از شهرک های برتر در استان خوزستان عنوان کرد و گفت:تمام زیرساخت ها از جمله آب و برق، فاضلاب و راه های ارتباطی برای حضور سرمایه گذاران در این شهرک فراهم شده است.
وی افزود: 22 کارخانه فعال در شهرک صنعتی خرمشهر برای افزایش تولید وام هشت درصدی دریافت کردند و هفت سرمایه گذار خارجی برای احداث کارخانه در شهرک صنعتی در منطقه فعال هستند.
حیاتی ضمن دعوت برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در شهرستان خرمشهر اظهار داشت:معافیت های ویژه مالیاتی، عوارض گمرکی به واسطه قرار گرفتن خرمشهر در منطقه آزاد اروند برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده و آنها می تواند مواد اولیه خود را بدون عوارض گمرکی از طریق بندر خرمشهر وارد کشور کنند.
وی بندر خرمشهر را بواسطه نزدیکی به بندر بصره عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس بندری راهبردی معرفی کرد و بیان داشت:هم اکنون پنج کارخانه کشتی سازی در منطقه فعال است و ظرفیت تعمیر و نگهداری شناورهای خارجی نیز در خرمشهر فراهم است.
خرمشهر دارای 54 روستا است.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.