مهرداد بلادی موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:سهم نیروگاه های برقآبی خوزستان در این مدت یک هزار و 202 گیگاوات ساعت معادل 16 درصد و سهم نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی 6 هزار و 720 گیگاوات ساعت معادل 84 درصد کل انرژی تولیدی بود.
وی بیان کرد: سهم نیروگاه‌های برقآبی خوزستان در مدت مشابه پارسال سه هزار و 146 گیگاوات ساعت معادل 35 درصد و سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی پنج هزار و 722 گیگاوات ساعت معادل 65 درصد کل انرژی تولیدی بود.
بلادی موسوی گفت: نیروگاه های حرارتی و گازی خوزستان ( رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان ، ماهشهر و فجر) در این مدت 6 هزار و 720 گیگاوات ساعت تولید داشته اند که 47 درصد آن توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و 53 درصد آن توسط نیروگاه های بخش خصوصی صورت گرفته است.
معاون برنامه­ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان ادامه داد: نیروگاه های حرارتی و گازی خوزستان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از 72 گیگاوات ساعت برق و در مدت مشابه پارسال هر روز 61 گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده اند.
وی افزود: پیک خرداد امسال هفت هزار و 656 مگاوات بوده که نسبت به پیک بار هفت هزار و 884 مگاواتی مدت مشابه پارسال حدود 2.8 درصد کاهش داشته است.
وی گفت: انرژی مصرفی نیز در سه ماه نخست امسال 9 هزار و 849 گیگاوات ساعت بوده که در مقایسه با میران 10 هزار و 54 گیگاوات ساعت مدت مشابه پارسال، حدود 2 درصد کاهش دارد.
بلادی موسوی افزود: ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق خوزستان برابر 13 هزار و 196 مگاوات ساعت بوده که هشت هزار و 169 مگاوات آن ظرفیت منصوبه در بخش آبی و پنج هزار و 27 مگاوات در بخش حرارتی است.
وی ضمن تاکید بر رعایت الگوی بهینه مصرف برق در خوزستان گفت: این شرکت تمهیدات لازم را برای تامین برق مطمئن و پایدار برای همه مشترکان در تمام طول سال اندیشیده اما انتظار داریم به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه، ضرورت مدیریت مصرف برق مورد توجه قرار گرفته و مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف (13 تا17 و 21 تا 23) به سایر ساعات شبانه روز جابجا شود.
9770/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.